Uğur Cinel’in Dikili’deki atölyesinde zeytin ağaçları ile kurduğu ilişkiden doğan “Bildiğimiz Dünyanın Sonu” ismini taşıyan ilk kişisel sergisi, geçmişten beslenen ve geleceği şekillendiren kaygılı atmosferde başlangıç ve umutların yeşerdiği zeytin ağaçlarından ilham alıyor. Sanatçı ile sergi ve üretim pratiği üzerine konuştuk.
Sanatçı Pınar Tınç’ın farklı kültür ve coğrafyalardan sembolleri ve üslupları modernitenin araçlarıyla yorumlayarak ürettiği resimlerine dair bir okuma kılavuzu.
Kanadalı sanatçı Philippe Van Eetvelt’in bireye dair bir keşif hâli sunarken sanatçının yaratım sürecindeki yolculuğunu da aktardığı çalışması Kozmik Rezonans/ Cosmic Resonance üzerine bir yazı.
Türk çağdaş sanatının önde gelen isimlerinden Ergin İnan’ın “Kağıt ve Kalem” adlı kişisel sergisi odağında, İnan’ın sanatının ve çiziminin sanat dünyası için ne ifade ettiği üzerine bir yazı.
TUNCA’nın yemek pişirme pratiği ve 20. yüzyıl ütopyaları zemininde yaptığı tarihsel araştırmalarının bir sonucu olan kişisel sergisi “Muhatabı Olmayan Mutfak” ve sanatsal pratiği üzerine bir yazı.
Sanatçı Nermin Er ile Meteor I Balat Kültürevi’ndeki “Sıradaki Şarkı” sergisinden yola çıkarak zamana, mekâna, gündelik hayatın ritmine dair sohbet ettik.
Sanatçı Gökçen Ataman ile kişisel hafızayla toplumsal hafızanın kesiştiği noktaları eğip büktüğü işlerinden oluşan “Güzel Ankara” başlıklı sergisinden yola çıkarak yer değiştirme meselesini ve üretim sürecini konuştuk.
Işıl Eğrikavuk, dört senenin ardından, Performistanbul iş birliğiyle, Türkiye’de “Ne İlyas Ne Cemşit” adlı çalışmasıyla izleyiciyle buluşuyor. Eğrikavuk ile sergi ve performansa dair merak ettiklerimizi konuştuk.