

Özge Kahraman’ın “Karanlığın Hafızası” sergisi, yeraltının maddi katmanları ile zihnin görünmez derinlikleri arasında kurduğu yoğun bağla izleyiciyi hem fiziksel hem de içsel bir yolculuğa davet ediyor. Sanatçının yıllara yayılan mağaracılık deneyiminden doğan bu sergi, karanlığı yalnızca ışığın yokluğu değil; zamanın, izlerin ve unutuşun biriktiği bir arşiv olarak ele alıyor. Kahraman ile sergisi üzerine söyleşi.




Fotoğrafçı ve yönetmen Murathan Özbek ile doğa ile insan arasındaki görünmez bağları görünür kılmayı amaçladığı fotoğraflarından oluşan, Yves Rocher Vakfı’nın “Yaşam İçin Ağaç Dikin” projesi kapsamında hayata geçen “Yanıbaşında” sergisine dair sohbet ettik.




Bu yıl 12’nci kez Türkiye’nin genç, bağımsız ve disiplinlerarası sanatçılarını bir araya getirerek onlara profesyonel bir ifade alanı sunacak olan Mamut Art Project’te yer alacak fotoğraf odaklı çalışan sanatçılardan Ahmet Kıran, Aida Teimourlouie, Emre Köktaş, Tibet Oktay Aslan ve Yağmur Telli Yücel ile merak ettiklerimizi konuştuk.




Dou Print Studio tarafından bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen Litho Günleri’nin panel konuklarından Atelier Clot, Tabor Presse Berlin, Hjørring Grafisk Værksted, Steinprent’in sanatçılarıyla üretim pratiklerine ve stüdyolarının geçmiş ile günümüz arasında kurduğu bağlara dair konuştuk.




Mekâna yayılan ve çatlaklardan sızan bir yöntemle kurgulanan ve geçmişin nasıl anlatıldığı ile ilgilenen, “Baharın Kokusunu Hatırlıyor musun?” isimli yerleştirme, video ve performans programını küratörleri Didem Yazıcı ve Zehra Begüm Kışla ile konuştuk.




Murat Germen’in son kişisel sergisi “Arınma”dan hareketle izleyiciye çok katmanlı bir izleme deneyimi sunan çalışmaları üzerine düşünen bir yazı.




Papa XIV. Leo’nun İznik ziyareti üzerinden Birinci İznik Konsili’nin tarihi önemi ve ikonadan freske, Rönesans’tan soyut sanata Batı sanatındaki tetiklediği değişimi ve dönüşümü ele alan bir yazı.


