Eda Gecikmez’in beden - coğrafya kavramının hayat bulduğu farklı formların izini sürdüğü eserlerinden oluşan “Kök ve Temel” sergisi üzerine bir yazı.
Bağımsız sanatçılara alan açmayı hedefleyen, çok sesli ve yenilikçi bir platform olarak hayata geçen offgrid art project’in hikâyesini ve gelecek projelerini kurucu direktörü Nilay Yerebasmaz ile konuştuk.
Dijital sanatın çok yönlü doğasını ve bu alandaki çeşitli tekniklere dair bir rehber ortaya koyarken geleceğin sanatında teknolojinin yeri üzerine bir yazı.
Heykeltıraş Koray Ariş’in bedensel formlardan ve doğadan esinlenen heykellerini, ses ve hareketi içinde barındıran serileriyle buluşturan “İçinde Yaşadığımız Deri” sergisi üzerine bir yazı.
Dr. Necmi Sönmez ile küratörlüğünü üstlendiği, 1914 Kuşağı ressamlarından Avni Lifij’in çektiği fotoğrafları 100 yıl sonra ilk kez izleyici karşısına çıkaran “‘Affedersiniz ama, sanat bir kodak fotoğrafı değildir.’ Ressam Avni Lifij’in Yeniden Hayat Bulan Fotoğrafları” adlı sergi üzerine konuştuk.
Sanatçı Şefik Özcan’ın Diyarbakır merkezli kolektif Merkezkaç’ın galerisinde ziyarete açılan, anlatının tek düze biçimini esnetmeye, bakış terbiyesini sorgulamaya davet eden son sergisi “Keli-Mesel Mekân” üzerine bir yazı.
Serina Haratoka ile antik çağların renk terapisi ritüellerinden, mitolojik hikâyelerden, Doğu felsefelerinden ve modern psikanalistlerin metinlerinden ilham aldığı “Rüya Mağaraları” sergisini konuştuk.
Nergis Abıyeva’nın küratörlüğündeki “Bilgelik Terazisi” sergisi kapsamında Melis Golar ve Elif Dastarlı’nın katılımıyla gerçekleşen konuşmanın ardından söylenenlere ek, söylenmeyenler üzerine bir yazı.