

Mekâna yayılan ve çatlaklardan sızan bir yöntemle kurgulanan ve geçmişin nasıl anlatıldığı ile ilgilenen, “Baharın Kokusunu Hatırlıyor musun?” isimli yerleştirme, video ve performans programını küratörleri Didem Yazıcı ve Zehra Begüm Kışla ile konuştuk.




Murat Germen’in son kişisel sergisi “Arınma”dan hareketle izleyiciye çok katmanlı bir izleme deneyimi sunan çalışmaları üzerine düşünen bir yazı.




Papa XIV. Leo’nun İznik ziyareti üzerinden Birinci İznik Konsili’nin tarihi önemi ve ikonadan freske, Rönesans’tan soyut sanata Batı sanatındaki tetiklediği değişimi ve dönüşümü ele alan bir yazı.




Sanatçı Melek Zeynep Bulut ile 1 Aralık’ta the Design Museum’da ziyarete açılacak; anıtsal formları, hafıza nesnelerini ve kült kavramları birer enstrüman olarak ele aldığı “Açık Anıtlar” isimli serisi üzerine konuştuk.




Yeni mezun sanatçıların üretimlerini aynı çatı altında buluşturan BASE, dokuzuncu edisyonuyla sanatseverlerle buluşmaya hazırlanıyor. BASE’in kurucu ortakları İdil Bilge ve Aslı Boduroğlu ile küratörü Derya Yücel, BASE 2025 seçkisinin detaylarını anlattı.




Mesut İkinci ve Nathalie Rey’in savaşın gündelik yaşamın içine sızan biçimlerine odaklandıkları, savaşın evcilleşip görünmez hâle gelişini sorguladıkları çalışmalarından oluşan “Masumkırım (Innocide)” sergisi üzerine bir yazı.




Can Akgümüş’ün triarchy kavramını çağdaş siyasetin baskı, şiddet ve korku üçlemesiyle yeniden tanımladığı eserlerinden oluşan son kişisel sergisi “Triarchy”ye dair psikanalitik değerlendirme yazısı.


