0 YAPILAN YORUMLAR
3938 GÖRÜNTÜLENME
12 TAKİPÇİ
0 BEĞENİ
Melis Bürsin "Why are you being so rough on me?"

"Neden bana bu kadar haşin davranıyorsun?"

"Why are you being so rough on me?" (“Neden bana bu kadar haşin davranıyorsun?”)
Patricia Smith’in “Medusa” (1965) adlı şiirinden                       
[please scroll down for english]

            Yenilikler ve denemeler
            dengesiz vakitler.
            Aklımızdakini söze dökmek için emsalsiz yollar arıyoruz
            iç çatışma
            Aklım orada,
            ama bedenen buradayım.                                        
                                                                                       Melis Bürsin

Melis Bürsin video, baskı ve fotoğraf üstüne çalışmaktadır. Bürsin’in videoları, bilgi ve deneyim arasındaki paradoksları açığa çıkarmak adına, medya kültürünün gündelik hayata doğrudan etkileri ile mitolojiyi birleştirirken—bastırılmış gerçeklikle koruma altına alınan değerler arasındaki ilişkiyi sorgular. Gerçeklik, artık birbirine bağlılık ve nostalji duygularının iç içe geçtiği internetin telepatik dalgalarıyla ölçülmektedir. Gerçek ile fantastik arasında bir yerde, bedenlerimiz birbirinden kopuktur; ancak bilincimiz bizi beraber olduğumuza inandıracak şekilde kandırır—aynen bir hayalet uzuv gibi. İşte bu vücut ve zihin arasındaki iç çatışma, psikosomatik düzlem, teknolojinin remikslenmiş melodramatik kadın imgelerine kucak açtığı diyardır. Bu durum, kimi zaman bizi andıran, kimi zaman hiçbir kimseye benzemeyen ve kendini sürekli tekrar eden bir dizi simge oluşturur.

Patricia Smith’in “Medusa” adlı şiirinden serginin başlığı olarak seçilen Neden bana bu kadar haşin davranıyorsun?, cinsel kimliğin yalnızca medya yönlendirmeleri sonucu oluşan bir yapı oluşunu ele almakla yetinmez. Sergi, aynı zamanda teknoloji dünyasındaki “sahne performanslarımızla” kendimizi sembolikleştirmemize aracı olan otokontrol mekanizmaları ve bunların toplumsal cinsiyeti şekillendirişini araştırır. Sergideki video, tanrıça Medusa’yı kişiselleştiren bir müzik klibi ortamında idolize edilen genç kızları anlatır: Poseidon’un şehveti, Athena’nın öfkesini dönüşür ve Athena Versace’nin rap yapanaltın kızıdır; sesi, bir umutsuzluk deryasında boğulup, yasaklı aşıkların ölüme atladığı Beirut’taki Raouché yamaçlarından yeniden duyulur.

Sergi, ıssız manzaraların neon ışıklarla monte edilmiş bir grup siyah-beyaz fotoğrafı yanı sıra, iki adet edisyonsuz Cibachrome baskı çiçek fotoğrafı da içermektedir. İki kız kardeşin samimiyet anlarında ya da cemiyet içerisinde çekilen portreleri galeri duvarlarına yayılmıştır; öte yandan, kişiselleştirilmiş altın rengi özel yapım serigraf baskılar, çetrefilli bir inceleme konusu olarak Medusa’nın kafasının, sembolikten ikonik düzleme geçişinin izini sürer.

Melis Bürsin (d. 1984, İstanbul) birden çok zaman diliminde yaşıyor ve çalışıyor. Bürsin, Georgia Üniversitesi’nin Cortona programında İtalyan Sanat Tarihi üzerine öğrenim gördü. 2006’da Maryland Institute College of Art’tan lisans derecesini (BFA), 2013’te Columbia Üniversitesi’nden yüksek lisansını (MFA) tamamladı.


Why are you being so rough on me?
from the poem “Medusa,” by Patricia Smith, 1955

Innovation and experimentation
unstable times.
We are looking for unprecedented ways to voice our minds.
internal conflict-
I am mentally there,
but I feel physically here.                                      Melis Bürsin


Melis Bürsin works with video, print, and photography. Her videos fuse together immediate influences of media culture with mythology in order to unveil the paradoxes between knowledge and experience—what we choose to preserve and what we purposefully choose to repress. Reality is now measured in the telepathic waves of the internet, combining feelings of interconnectedness with nostalgia. Somewhere between the real and the fantastical, your mind deceives you into feeling connected, while your body is detached, thereby creating a ‘phantom limb’ effect. It is in this internal conflict between the mind and the body, the psychosomatic, where technology embraces the remixed melodramatic images of women—on a constant repeat of icons, who are just like us, yet simultaneously unlike any other.

The title of the exhibition, Why are you being so rough on me?, comes  from the poem “Medusa,” by Patricia Smith. The title searches the answer to the question of sexuality not only as a manipulation of media structures, but also as a self-imposed control—in the way we symbolize ourselves through our ‘technological stage presence’. The video in the exhibition depicts young girls idolized, through a music video platform, personifying the goddess Medusa: Poseidon’s lust becoming Athena’s wrath, she is Versace’s rapping gold, re-voiced from the cliffs of Raouché in Beirut; where forbidden lovers once plunged to their death into a sea of despair.

The exhibition also contains a set of photographs ranging from desolate black and white landscapes with customized neon lights—alongside two unique Cibachrome prints of flowers. Portraits of sisters between moments of intimacy and à la mode structure the gallery walls; while a set of gold customized screen prints are used to trace the ornate object of Medusa’s head from the symbolic to the iconic.

Melis Bürsin (b. 1984,  Istanbul)  lives and works in multiple time zones. She studied Italian Art History at the University of Georgia’s program in Cortona, Italy. She received her BFA from the Maryland Institute College of Art in 2006, and her MFA from Columbia University in 2013.

0
875
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
MEKAN BİLGİSİ

Space Debris is a New York based “multi purpose art space” in Karaköy, Istanbul. Its aim is to create a hub space for creative interaction and innovative dialogue within a collective soul. Space Debris is a multi-faceted space; functioning as both exhibition and event space, as well

... devamı
İLETİŞİM BİLGİSİ

E: info[at]spacedebrisart.org

W: http://spacedebrisart.org

TAKİPÇİLERİ
12
YAZILARI
6