 

 
 
 
 
 

Arşivleri araladığımız Sandık yazı dizimize Soyut Dergisi’nin Şubat 1974’te yayımlanan 67. sayısında yer alan bir soruşturmayla devam ediyoruz. Atilla Özkırımlı tarafından başlatılan soruşturmada “kadın ya da erkek oluşun hikâyeye değişik boyutlar getirip getirmediği” sorusu üzerine gidiliyor. Davet edilen isimler arasından Leylâ Erbil ve Tomris Uyar’ın cevaplarını sizlerle paylaşıyoruz.
 
 0
0
 9809
9809
 0
0
 




Arşivlerin aralandığı yazı dizimiz Sandık’ın bu ayki konuğu yine Leylâ Erbil. Türkiye'de feminist teorinin henüz konuşulmadığı yıllarda yayımlanan, 1 Aralık 1978’den, derginin son sayısının çıkarıldığı 1 Mart 1992’ye kadar Duygu Asena'nın genel yayın yönetmenliği yaptığı Kadınca Dergisi'nin 47'nci sayısındaki Leyla Erbil ile feminizme ve kadın meselelerine dair yapılan röportajı sizlerle paylaşıyoruz.
 
 0
0
 12692
12692
 0
0
 




Arşivlerin aralandığı yazı dizimiz Sandık’ın konuğu bir kez daha Leylâ Erbil. Soyut Aylık Edebiyat Dergisi’nin 1973 yılında yayımlanan 56’ncı sayısında yer alan, Erbil’in Türk hikâyeciliği üzerine sözünü esirgemeden kaleme aldığı yazısını sizlerle paylaşıyoruz.
 
 0
0
 8130
8130
 0
0
 




Arşivlerin aralandığı yazı dizimiz Sandık’ın bu ayki konuğu Leylâ Erbil. Aylık edebiyat dergisi Dönem’in 1965 yılında yayımlanan ikinci sayısında yer alan, Erbil’in çağdaşı Demir Özlü’yü sözünü esirgemeden eleştirdiği yazısını sizlerle paylaşıyoruz…
 
 0
0
 14849
14849
 0
0
 




Arşivlerin aralandığı yazı dizimiz Sandık’ın bu ayki konuğu Suat Derviş. Forum dergisinin 1968 yılında, “yazarların, sanatçıların yazılarını ve yapıtlarını nasıl, hangi ortamda meydana getirdikleri” meselesi üzerine hazırladığı dosyada yer alan Suat Derviş’in yanıtlarını sizlerle paylaşıyoruz…
 
 0
0
 8893
8893
 0
0
 




Kıymetli bir arşivin aralandığı yazı dizimiz Sandık’ın bu ayki konuğu Sait Faik Abasıyanık. Yazar ve gazeteci Naim Tirali’nin 1975 yılında Milliyet Sanat Dergisi’nde yayımlanan ve Sait Faik’in Paris’te geçirdiği beş günü anlatan yazısını okurlarımızla paylaşıyoruz.
 
 0
0
 27525
27525
 0
0
 




Zengin bir edebiyat arşivinin kapağını arayalacağımız yeni bir seriye başlıyoruz: Sandık. Belirli zaman aralıklarında okurlarımızla eski yayınlardan bazı bölümleri paylaşacağız. Serinin ilki 1952 yılına ait Varlık dergisinde yer alan Turgut Uyar söyleşisi.
 
 0
0
 16531
16531
 0
0
 




Halide Edib Adıvar'ın Ateşten Gömlek romanından hareketle dönemin şartlarının ve Kurtuluş Savaşı anlatılarındaki erekselliğin Adıvar'ın anlatıları ve karakterlerindeki etkileri üzerine bir inceleme.
 
 0
0
 62793
62793
 0
0
 




Osmanlı Hanedanı içinde yetişen ve divânı olan tek kadın şair Âdile Sultan'ın şiirine ve yaşamına dair bir yazı.
 
 0
0
 9759
9759
 0
0
 




"Anne Sexton nasıl bir kadındı da öylece vazgeçivermişti şiirle zehirlenen var oluşundan? Onu aradıkça, kardeş düşün dünyamızda ölüm istencinin köklerini bulabildiğimi keşfediyor, buluntuların arasından hayatta kalınan son günün bellekte kaldığı şekliyle tahayyül etmeye çabalıyordum." Anne Sexton'ın şiiri ve hayatı üzerine bir deneme.
 
 0
0
 8740
8740
 0
0
 




Nabizâde Nâzım'ın Zehra adlı eseri üzerine Halit Ziya'nın Hikâye'si çerçevesinde Franco Moretti 'nin “yabancı biçim-yerel malzeme-yerel biçim” ya da “yabancı olay örgüsü-yerel karakterler-yerel anlatısal ses” kavramlarıyla ve Batı'daki etkileşimleriyle bir inceleme.
 
 0
0
 30175
30175
 0
0
 




İç, Hayata Yetişmek, Dış Balkon İç Ses’ten sonra Anadipsi’ye, kendine ve içindeki kıymıklara doğru “temizleyen” bir yolculuğa çıkan Aslı Solakoğlu ile haftalara yayılan bir konuşma halindeydik. Metne daldıkça beliriveren soruların dinamiği Solakoğlu’nun verdiği cevaplara yüklenince, sonunda ortaya yanıtları mektuplardan, öykülerden ve içine dönen cümlelerden mürekkep; neredeyse karşı karşıya durup birbirimize bazen yüksek bazen alçak seslendiğimiz performatif bir söyleşi çıktı. İyi okumalar!
 
 0
0
 8429
8429
 0
0
 




Erinç Seymen’in Zilberman Gallery’deki ilk kişisel sergisi “Homo Fragilis” 12 Eylül’de açıldı. Latince "Kırılgan İnsan" anlamına gelen “Homo Fragilis” tanımından ismini alan sergi, yalnız başına hayatta kalmanın zorlukları ve risklerine karşılık, bir arada yaşamın ve mülk biriktirmenin korunaklı rotasını seçmeye davet edilen insanın toplumsal kaderini tartışmaya açıyor.
 
 0
0
 13115
13115
 0
0
 




Nil Sakman ile son eseri Süreyya'ya dair derinlikli, soruların sorulara kapı açtığı, kavramlara, kadına, anlatıya, dile, ruha ve daha birçok noktaya değinen bir söyleşi gerçekleştirdik.
 
 0
0
 11853
11853
 0
0
 




Nilay Özer'in “İnsanın insana ettiği” bağlamında evrensel düzeyde açımlanabilecek şiir örüntülerinden oluşan kitabı Korkuluklara Giysi Yardımı üzerinden bir inceleme.
 
 0
0
 8237
8237
 0
0
 




Yunan mitolojisinde rastladığımız mitlerin ve arketiplerin diğer kültürlerde, mitolojilerde ve coğrafyalarda dönüşümünü izlerken, daha tenhada kalmış efsanelerin kurgulanarak anlatılacağı "Tenha Hikayeler" dizisinin son hikayesi Gama...
 
 0
0
 5521
5521
 0
0
 




Yunan mitolojisinde rastladığımız mitlerin ve arketiplerin diğer kültürlerde, mitolojilerde ve coğrafyalarda dönüşümünü izlerken, daha tenhada kalmış efsanelerin kurgulanarak anlatılacağı "Tenha Hikayeler" dizisinin beta hikayesi...
 
 0
0
 6995
6995
 0
0
 




Yunan mitolojisinde rastladığımız mitlerin ve arketiplerin diğer kültürlerde, mitolojilerde ve coğrafyalarda dönüşümünü izlerken, daha tenhada kalmış efsanelerin kurgulanarak anlatılacağı "Tenha Hikayeler" dizisinin ilk hikayesi Alfa...
 
 0
0
 22034
22034
 0
0
 




Lila Azam Zanganeh yeni çıkan Büyücü – Nabakov ve Mutluluk kitabında, yazar kimliğinden sıyrılıp okur olarak hayatını adadığı Nabakov’un dünyasına dalıyor. Salman Ruşdi bu kitap için “Nabokov’un sanatına ilham olan neşeye verilmiş, neşe dolu bir yanıt” derken, Orhan Pamuk “Öznesinin hak ettiği oyunbazlıkla yazılmış, büyük yazarın sanatına dair berrak ve neşeli bir deneme” diye yorumda bulunmuş.
 
 0
0
 5217
5217
 0
0
 


