06 HAZİRAN, SALI, 2017

57. Venedik Bienali’nden İz Bırakanlar

İki yılda bir düzenlenen ve 80’den fazla ülkenin en iyi çalışmalarını bir araya getiren Venedik Bienali bu yıl, Fransız küratör Christine Macel’in yönetiminde gerçekleşiyor. 13 Mayıs tarihinde başlayan bienal bu yıl bir yenilik olarak Nijerya pavyonuna da ev sahipliği yapıyor. Bienali gezmek için son tarih ise: 26 Kasım.

57. Venedik Bienali’nden İz Bırakanlar

Son ayların en önemli sanat etkinliklerinden olan Venedik Bienali hâlâ konuşulmaya devam ederken artnet’in bienalin en dikkat çeken pavyonları listesine göz attık. İşte 57. Venedik Bienali’nin akılda kalanları ya da akıldan çıkmazları.

Christine Macel kimdir?

​1969 yılında Paris’te doğan Christine Macel, sanat tarihi çalışmaları ve 2000 yılından bu yana Paris’teki Centre Pampidou’nun şef küratörü olmasıyla tanınıyor. 2013’te Biennale Arte’de Fransız, 2007’de ise Belçika pavyonunun küratörlüğünü üstlendi.

ABD: Tomorrow is Another Day, Mark Bradford

Küratörler: Christopher Bedford ve Katy Siegel

Sergi alanı: Giardini

Sosyal eşitlik, insani krizler, sarsıntılı politik atmosfer ve daha birçok konuyu odağına oturtan pavyon, gündelik hayatımızdaki malzemeleri sanatçının soyut perspektifinden gösteriyor. Sanatçı tüm bunları sosyal farkındalık adına, The Process Collettivo isimli altı yıllık projesi için yapıyor. Venedik’in Frari bölgesindeki hüküm giymiş kişilerin çalışacağı bu proje, sanatı sosyal bilinç yaratmak adına hizmete sunuyor.

İngiltere: folly, Phyllida Barlow

Küratörler: Harriet Cooper ve Delphine Allier

Sergi alanı: Giardini

Sanatçının temsil ettiği ülkenin politik durumuna, sanat dünyasında geçirdiği mücadele dolu ama sessiz 60 yıla veya renkli heykellerine referans veren çalışmanın adı: folly(delilik). 

Fransa: Studio Venezia, Xavier Veilhan

Küratör: Lionel Bovier ve Christian Marclay

Sergi alanı: Giardini

Kurt Schwitter’in ikonik eseri Merzbau’nun Dada felsefesinden ilhamla sunulan tam işlevsel kayıt stüdyosu, 100’den fazla sanatçının davet edilmesiyle özgün çalışmaların yaratılmasını veya kaydedilmesini amaçlıyor. Çalışma, sanatçıların bireysel veya kolektif olarak kullanabileceği ve ziyaretçilerin de aktif  olabileceği şekilde tam bir performans alanı oluşturuyor.

Almanya: New Production for the German Pavilion, Anne Imhof

Küratör: Susanne Pfeffer

Sergi alanı: Giardini

Uluslararası sanat çevrelerinin yükselen ismi, Frankfurt çıkışlı Anne Imhof, insan bedeninin teknolojik, sosyo-ekonomik ve politik güçler karşısındaki evrimini keşfettiği performans sanatıyla övgü topluyor. Performans titizlikle hazırlanmış kareografisi ve kendi içinde bütünlük barındıran yapısıyla dikkat çekiyor.


Japonya: Turned Upside Down, It’s a Forest, Takahiro Iwasaki

Küratör: Meruro Washida

Sergi alanı: Giardini

Geleneksel Japon el sanatı ve bir kısmı çöp sayılabilecek günlük malzemeler, sanatçı tarafından doğup büyüdüğü ve halen çalışmaya devam ettiği Hiroşima’yla derin ve kişisel bağlar içinde yorumlanıyor. Şehrin nükleer bombadan sonraki yıkıntılarında bulunan objelerin kullanılması, vatandaşların eski yaralarını iyileştirme amacı taşıyor.

İsviçre: Women of Venice, Teresa Hubbard, Alexander Birchler ve Carol Bove

Küratör: Philipp Kaiser

Sergi alanı: Giardini

Pavyon, ismini 20. yüzyılın en ünlü İsviçre asıllı sanatçılarından, Alberto Giacometti’nin eserinden alıyor. Aynı adlı eser 1962’de heykel alanında Venedik Grand Prix’ini almıştı. 

İtalya: Il Mondo magico (the magic world), Giorgio Andreotta Calo, Roberto Cuoghi ve Adelita Husni-Bey

Küratör: Cecilia Alemani

Sergi alanı: Tese delle Vergini, Arsenale

Bu yılki İtalyan pavyonu, ismini felsefeci ve antropolog Ernesto de Martino’nun bir kitabından alıyor. Günümüzün uluslararası krizlerini çözmekte yetersiz gibi görünen uzlaşımcı mantığın karşısına büyü, ritüeller ve başka hayali güçlerin keşfedilmesi koyuyor.

Birleşik Arap Emirlikleri: Rock, Paper, Scissors: Positions in Play, Nujoom Alghanem, Sara Al Haddad, Vikram Divecha, Lantian Xie ve Dr. Mohamed Yousif

Küratör: Hammad Nasar

Sergi alanı: Arsenale, Sale d’Armi

Bu yılın pavyonu, mevcut işlerin yeniden yorumlamalarını ve “oyun” kavramının keşfedilmesini içeriyor. “Oyun”, sanatsal pratik ve tarihsel sorgulamanın potasında eritilerek özgün biçimlerle yeniden keşfedilmeye çalışılıyor. Birbirinden oldukça farklı beş sanatçının katkılarıyla, Birleşik Arap Emirlikleri’nin geniş yelpazedeki kimliklerle temsili amaçlanıyor.

İzlanda: Out of Controll in Venice, Egill Sæbjörnsson

Küratör: Stefanie Böttche

Sergi alanı: Spazio Punch, Giudecca

Ziyaretçilerin gerçek ve fantezi arasındaki algısını teste tabi tutmayı amaçlayan çalışma, alışılageldik ve uzlaşıma dayalı sınırların ötesini vadeden bir tecrübe sunuyor. 

Nijerya: How about NOW? Peru Alatise, Victor Ehikhamenor ve Qudus      Onikeku

Küratör: Adenrele Sonariwo

Sergi alanı: Scoletta dei Tiraoro e Battioro, San Stae, Santa Croce 2059


Nijerya’yı temsil eden üç çağdaş sanatçının her biri, ülkenin geçmişten günümüze uzanan özgün konumuna dikkat çekiyor. Bellek, kimlik, kolonicilik ve kültürel miras ekseninde şekillenen çalışmalar; büyük çapta yerleştirmeler, performans odaklı filmler ve resimler içeriyor.

0
10847
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Advertisement
Geldanlage