GÜNDEM
  • 23-07-2024

    Meşher’in “Göz Alabildiğine İstanbul: Beş Asırdan Manzaralar” sergisi kapsamında düzenlediği atölyeler Ali Taptık yürütücülüğündeki “Gelecek İçin Kent Kesitleri” adlı yetişkin atölyesi ile devam ediyor.

    “Gelecek İçin Kent Kesitleri” adlı atölye, sanatçı ve yayıncı Ali Taptık yürütücülüğünde, 27 Temmuz ve 3 Ağustos tarihlerinde saat 14.00’te iki oturum hâlinde düzenlenecek. Atölye, sergide yer alan İstanbul manzaralarına alternatif bakışlar sunmayı amaçlıyor. “Manzaraya ulaşmak için katedilen mesafedeki topografik değişim”, “panoramik bakışın dikey bir kesite evrilmesi” ve “tersten bir arkeoloji olarak kent temsilleri” gibi kavramsal yaklaşımlar bu alternatif bakışa yol gösterecek.

    İlk oturumda, bir yöntem olarak mimari görselleştirmede kullanılan kesit çizimlerinden yola çıkılarak, “İstanbul manzaralarının hayali bir kesitin parçaları olabilme imkânı” üzerine düşünülecek. Mimari kesit örnekleriyle İstanbul’un yüzyıllar içindeki değişimine bakarak, kentin çeşitli katmanlarını keşfetmek ve geleceğe belgeler bırakmak için bu yöntemin nasıl bir araç olduğu tartışılacak. İkinci oturumda ise katılımcılar ilk oturumdan yola çıkarak hazırladıkları kent kesitlerini eleştirel bir sunum içinde değerlendirecekler. Gözlemleriyle kentin belki de daha az bilinen yüzlerini resmetme ve paylaşma fırsatı bulacaklar.

    ​“Gelecek için Kent Kesitleri” atölyesine buradan kayıt olarak katılabilirsiniz.

    0
    0
    166
  • 23-07-2024

    Mutluluk Tuzağı kitabıyla tanınan Dr. Russ Harris’in zorluklar karşısında ne yapacağını bilmeyenlere mutluluk ve tatmin duygusunu bulabilmeleri için bir rehber sunan kitabı Gerçeğin Tokadı – Hayatın Zorlukları Karşısında Ayakta Kalabilmek, Uğur Mehter’in çevirisiyle Diyojen Yayıncılık tarafından yeniden yayımlandı.

    Harris, bilimsel olarak kanıtlanmış Kabul ve Kararlılık Terapisi yöntemlerini günlük yaşamınızda nasıl uygulayacağınızı, kendinizle ve başkalarıyla nasıl yeniden bağlantı kuracağınızı ve zor süreçlerden kaynaklanan duygularla nasıl başa çıkacağınızı kapsamlı bir şekilde gösteriyor. Pek çok alıştırmaya yer veren ve nazik, destekleyici bir dille yazılan kitap, uygulamalı tavsiyeleri ve vaka örneklerini içeriyor.

    ​Bazen hayat yalnızca sonsuz aksilikler ve zorluklar barındırıyor gibi görünebilir; sanki gerçeğin tokadı sürekli yüzünüze iniyor ve başa çıkamayacağınız sorunlara neden oluyor gibidir. Gerçeğin Tokadı ile sıkıntılarınızdan nasıl kurtulacağınızı ve eskisinden daha güçlü bir şekilde nasıl ayakta duracağınızı öğreneceksiniz.

    0
    0
    168
  • 23-07-2024

    Çilekeş grubunun solisti Görkem Karabudak’ın 2019’da hayata geçirdiği solo projesinin ilk uzunçaları “Topyekün” Live, bir konser albümü hâlinde Sümbül Plak etiketiyle müzikseverle buluştu.

    Son EP’si “Kontra” ve daha önce çıkardığı teklilerden seçmelerin yansıra uzun zamandır grubu ve kendisi tarafından sahnede seslendirilmemiş olan bir Çilekeş klasiği “Kara Mizah”, 2024 versiyonu ile bu albümde yer alıyor. Vokal, gitar, synth’ler ve altyapıdan sorumlu olan Görkem Karabudak’a albümde davulda Ege Soydan ve bass gitarda Gökhan Şahinkaya eşlik ediyor. Tüm prodüksiyonunu Görkem Karabudak’ın üstlendiği albümün artwork’ü Deniz Bankal’a, kapak fotoğrafı ise Cem Gültepe’ye ait.

    Ayrıca albümde Da Poet ve Tuğçe Şenoğul da konuk olarak yer alıyor. “Kontra” EP’nin en dikkat çekici parçalarından biri olan “Sanrılar Çıldırmış Olmalı”, şarkının diğer suç ortağı Da Poet ile birlikte canlı versiyonuyla dinleyicinin karşısına çıkarken, albümün kapanışını Tuğçe Şenoğul ile birlikte yazılıp ve söylenen, geçtiğimiz yılın dikkat çekici düeti “Kopkoyu Bir Yolculuk” yapıyor.

    Görkem Karabudak’ın “Topyekün” Live isimli yeni albümünü buradan dinleyebilirsiniz.

    “Topyekün” Live
    1. “Kafam Olmuş Kıyamet (Live)”
    2. “Pusuda İstila (Live)”
    3. “Sanrılar Çıldırmış Olmalı (Live)”
    4. “Kara Mizah'24 (Live)”
    5. “Kaygılar Park (Live)”
    6. “Arıyorum Belamı Menzildeyim (Live)”
    7. “Cinler Tepemde (Live)”
    ​8. “Kopkoyu Bir Yolculuk (Live)”

    Fotoğraf: Cem Gültepe

    0
    0
    215
  • 23-07-2024

    Çağdaş sanatın önde gelen isimlerinden Alman ressam, baskı sanatçısı ve heykeltıraş Georg Baselitz’in son on yılda ürettiği eserler, 13 Eylül 2024-2 Şubat 2025 arasında Sakıp Sabancı Müzesi’nde sanatseverlerle buluşacak.

    Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi (SSM), Akbank Sanat’ın desteğiyle “Georg Baselitz: Son On Yıl” başlıklı sergisine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Sanatçının yakın geçmişte ürettiği yüze yakın büyük boyutlu resim ve heykelden oluşan sergi, SSM’nin tüm galeri alanlarında ve bahçesinde yer alacak. SSM’de gerçekleşecek serginin yanı sıra sanatçının gravür çalışmalarından kapsamlı bir seçki eş zamanlı olarak Akbank Sanat’ta ziyaretçiyle buluşacak. Serginin küratörlüğünü sanatçının eserleri konusunda uzman olan Sir Norman Rosenthal üstleniyor. Sergiye eşlik eden kapsamlı bir kataloğun yanı sıra konferans serisi, film gösterimleri, yetişkin ve çocuk eğitimleri ve atölyelerden oluşan zengin bir program Georg Baselitz’in yarım asırlık yaratıcı süreci ve sanatsal arayışına dair derinlikli bir bakış sunacak. 

    ​1980’den bu yana uluslararası sanat dünyasında derin bir etkiye sahip olan Baselitz, 20. yüzyılın ikinci yarısında Alman sanatı için yeni bir kimlik şekillendirdi; İkinci Dünya Savaşı’nın travma ve trajedisine tepki olarak, benzersiz ve tamamen bireysel kalan bir sanatsal üslup geliştirdi. 1969’dan beri kompozisyonlarını baş aşağı resmeden sanatçı için bu yeni format, biçimi içeriğinden arındırmanın, soyutlama ve figürasyon arasında bir yerde durmanın ve zamanında geleneksel olarak kabul edilen bir mecrada devrim yaratmanın bir yolu oldu.

    0
    0
    310
  • 23-07-2024

    Pippa Goodhart’ın tüm günü bir yerlere yetişmeye çalışmakla geçen küçük bir çocuğun hikâyesini anlattığı, Maria Christania’nın resimlediği kitabı Zamanı Durdurun!, Mukaddes Kutlu’nun çevirisiyle Ketebe Yayınları’ndan çıktı.

    ““Çoraplarını hızlıca giy!”
    “Acele et, geç kalacağız.”
    “Resmini hemen bitirmen gerekiyor!”
    Can’ın tüm günü bir şeylere yetişmeye çalışarak geçiyordu. Etrafında olup bitenleri fark edecek vakti yoktu. Kardeşi Pelin’in neden ağladığını bile anlayamamıştı. Okula geldiğinde de her şey tüm hızıyla devam ediyordu. Ama Can acele etmekten çok yorulmuştu. Tüm bu karmaşayı durdurmak için yapabileceği tek bir şey kalmıştı: ZAMANI DURDURMAK! Ve böylece kardeşinin neden ağladığını da çözmüş oldu.”

    0
    0
    230
  • 22-07-2024

    Pera Müzesi’nin panoramik temsilin küresel tarihinde İstanbul’un rolünü yeni perspektiflerle izleyiciye sunduğu “Tam Yerinden: İstanbul’a Panoramik Bakışın Tarihi” sergisi kapsamında hazırlanan, küratörler M. Baha Tanman ile K. Mehmet Kentel’in sergiyi ve serginin arka planını anlattıkları iki video yayımlandı.

    Suna ve İnan Kıraç Vakfı’nın iki kurumu Pera Müzesi ve İstanbul Araştırmaları Enstitüsü iş birliğiyle hazırlanan “Tam Yerinden: İstanbul’a Panoramik Bakışın Tarihi” sergisi izleyicilerle buluşmaya devam ederken, müzenin YouTube kanalında yayımlanan iki yeni video, serginin detaylarını sanatseverlerle buluşturuyor. Serginin küratörlerinden M. Baha Tanman ve K. Mehmet Kentel, Tam Yerinden’de yer alan panoramaları, tarihsel bağlamıyla beraber izleyicilere anlattığı videolarda, sergide yer alan eserlerin yanı sıra “panorama” formunun geçmişine dair de kapsamlı bilgiler veriliyor. Geçtiğimiz aylarda yayımlanan Barker’ın İstanbul panoramasının animasyon videosu ise izleyicilere hem eseri farklı bir deneyimle inceleme hem de eski İstanbul sokaklarında 3 boyutlu bir gezintiye çıkma imkânı sunuyor.

    Merkezine 19. yüzyıl panoramalarını ve panoramik imgelerini almakla birlikte, panoramik bakışın erken modern döneme uzanan örneklerini de kapsayan ve İstanbul’un bu tarih içerisindeki konumunu yeniden düşünmeye davet eden “Tam Yerinden” sergisinin hareket noktası; Galata Kulesi'nden çizilmiş, yaratıcısı bilinmeyen üç buçuk metrelik bir İstanbul panoraması. Şehrin tarihi topografyasına dair ilginç ayrıntılar sunan bu panoramayla ilgili detayları ve panoramalar sayesinde edinilen bilgilerden dikkat çekici örnekleri serginin küratörlerinden M. Baha Tanman, “İstanbul Panoraması ve Süleymaniye Camii’nden Manzara Seyri” başlıklı videoda anlatıyor. Tanman ayrıca, manzara seyretmenin, seyir keyfinin Türk kültüründeki yeriyle ilgili de tarihsel aktarımlarda bulunurken, başta Galata Kulesi ve Süleymaniye Camii olmak üzere İstanbul’un en güzel seyir noktalarını da anlatıyor.

     “Panoramanın İcadı ve Barker’ın İstanbul Panoraması” başlıklı diğer videoda ise serginin küratörlerinden K. Mehmet Kentel, “panorama”nın yaratıcılarından Henry Aston Barker’ın, onun 1800’de Galata Kulesi’nden çizdiği, ilk 360 derecelik İstanbul panoraması olma özelliğini taşıyan ve 1801 ile 1802’de Londra’da sergilenen çalışması “İstanbul Panoraması”nı ve panoramaların tarihsel yolculuğunu anlatıyor.

    Barker’ın İstanbul Panoraması’nın kayıp olan ilk iki paftasının 3 boyutlu animasyonla hareketlendirildiği “Tam Yerinden: Barker'ın İstanbul Panoraması” başlıklı videoda, panorama tarihinin en önemli eserlerinden biri olan “İstanbul Panoraması”ndaki tarihi yarımada detayları yer alıyor. Video hem Barker’ın panoramasını sıra dışı bir deneyimle keşfetme hem de eski İstanbul’un sokaklarında 3 boyutlu bir gezintiye çıkma imkânı sunuyor.

    Seutter, Merian, Feraud, Barker, Gudenus, Schranz, Melling, Dunn, Robertson gibi İstanbul’a panoramik bakan sanatçıların çalışmalarından bir seçkiyi bir araya getiren “Tam Yerinden: İstanbul’a Panoramik Bakışın Tarihi” sergisini 18 Ağustos’a kadar Pera Müzesi’nde ziyaret edebilir ya da sergiyi buradan çevrim içi olarak gezebilirsiniz. Sergi kapsamında yayımlanan videoları ise Pera Müzesi’nin YouTube hesabından izleyebilirsiniz.

    Künye:
    1-2. “İstanbul Panoraması ve Süleymaniye Camii’nden Manzara Seyri”
    3. “Panoramanın İcadı ve Barker'ın İstanbul Panoraması”

    0
    0
    277
  • 22-07-2024

    Dünyaca ünlü opera sanatçısı Murat Karahan ve en büyüleyici tenorlarından biri olarak kabul edilen Alessandro Safina, 23 Temmuz’da İzmir Çeşme Açık Hava Tiyatrosu’nda müzikseverlerle buluşacak.

    Klasik müziğin iki dev ismi Çeşme Açık Hava Tiyatrosu sahnesinde bir araya gelecek. Konserde Moskova’ya, Madrid’den Viyana’ya kadar dünyanın prestijli opera ve konser salonlarında sergilediği performanslarıyla uluslararası ün kazanan Murat Karahan ve modern opera ve pop müziğin zarif bir karışımını sunan yorumuyla dikkat çeken Alessandro Safina, Mozart Akademi Senfoni Orkestrası eşliğinde özel bir repertuvar sunacak.

    ​23 Temmuz’da İzmir Çeşme Açık Hava Tiyatrosu’nda gerçekleşecek konserin biletlerine buradan ulaşabilirsiniz.

    0
    0
    255
  • 22-07-2024

    Romancı ve öykücü Helen Garner’ın her duruşmasına katılarak takip ettiği, Avustralya’da uzun zaman gündemi işgal eden Robert Farquharson davasının sarsıcı hikâyesini anlattığı Bu Yas Yuvası - Bir Cinayet Davasının Öyküsü, Roza Hakmen’in çevirisiyle Yapı Kredi Yayınları’ndan çıktı.

    Dava şu şekildedir: Üç erkek çocuk babası, eşinden boşanmış Robert Farquharson’ın arabası 2005 yılının Babalar Günü’nde çocuklarını annelerinin evine bırakırken yoldan çıkar ve bir sulama barajına gömülür. Farquharson araba­dan çıkmayı başarır ama çocukları boğularak hayatını kaybeder. Olay ilk bakışta trajik bir kaza gibi görün­mektedir, ancak yetkililerin işe dahil olmasıyla daha karanlık ihtimaller belirmeye başlar.

    ​Bu süreci başından sonuna kadar takip eder Garner. Yaslı anne ve babadan başlayarak savunma ve iddia makamına, jüri üyelerine, tanıklara, bilirkişilere ve davayı izleyen gazetecilere varıncaya dek herkesin bir romanın kişileri gibi belirdiği anlatı, Garner’ın anlatıcılığı sayesinde true crime ve mahkeme röportajı gibi türlerin sınırlarını aşarak aile, evlilik, suç, masumiyet ve adalet üzerine bir kitaba dönüşür.

    0
    0
    299
  • 22-07-2024

    İstanbul Modern’in 26 Temmuz Cuma günü gerçekleşecek “Uzun Cuma” programı kapsamında, Lara Di Lara açık havada sahne alacak.

    İstanbul Modern’in Mastercard’ın katkılarıyla düzenlediği “Uzun Cuma” programı etkinlikleri yaz boyu devam ediyor. Besteci ve söz yazarı kimliğiyle alternatif müziğin dikkat çeken vokallerinden Lara Di Lara, akustik performansıyla 26 Temmuz Cuma günü müze ziyaretçileriyle buluşacak. Konser öncesinde ise Hadi Blues ekibi, müzede partnerli dans atölyesi gerçekleştirilecek. Katılımcılar, blues müziği eşliğinde bu dansın temel adımlarını öğrenerek karakteristik özelliklerini keşfetme fırsatı bulacak.

    “Uzun Cuma” Etkinlik Programı:
    26 Temmuz 2024, Cuma
    18.00 / Hadi Blues ile Dans Atölyesi - Etkinlik Odası
    ​19.00 / Lara Di Lara Açık Hava Konseri - Dış Etkinlik Alanı

    0
    0
    468
  • 22-07-2024

    Kaan Kemal Öner’in “Gökyüzünün Karnında(n)” başlıklı ilk kişisel sergisi Uras Kızıl küratörlüğünde 31 Temmuz'a kadar Quick Art Space’te sanatseverlerle buluşuyor.

    “Gökyüzünün Karnında(n)” sergisinde Kaan Kemal Öner’in Güney Afrika, Normandiya, Mazı Köyü gibi farklı yerlerde çektiği süreçsel fotoğraflar yer alıyor. Sanatçının yedi yıllık üretiminden bir seçki, ilk kez kapsamlı bir şekilde izleyiciye sunulduğu sergide fotoğraflara nesneler, videolar, ışıklı panolar ve buluntu malzemeler eşlik ediyor.

    ​Fotoğraf yapma eyleminin bir parçası olarak Kallitype, Cyanotype, Vandyke, Platinum Palladium, Silver Jelatin, Gumoil, Mordançage gibi fotoğraf baskı tekniklerini kullanan Öner’in fotoğrafları dijitalin sağladığı kusursuz imgeden ziyade kimyasal tepkimelerin, hataların, rüzgâr ve toz gibi çeşitli ortam etkilerinin izlerini taşıyor. Bozulmalara ve çeşitli müdahalelere maruz bırakılmış fotoğraflar, kimi zaman Öner’in fotoğraf üzerinde yaptığı çizimlere veya fotoğrafları üst üste bindirmesine ve/ya temellük etmesine dayanıyor. Kimi zaman ise bu durum, insan olmayan maddeye kendi potansiyelini göstermesi için alan tanınmasıyla gerçekleşiyor.

    0
    0
    912
DAHA FAZLA
Geldanlage