0 YAPILAN YORUMLAR
7096 GÖRÜNTÜLENME
9 TAKİPÇİ
0 BEĞENİ
Ardan ÖzmenoğluDeğmesin Yağlı Boya / Watch Out

ARDAN ÖZMENOĞLU

“DEĞMESİN YAĞLI BOYA // WATCH OUT”

Ardan Özmenoğlu 17 Nisan-17 Mayıs 2015 tarihleri arasında “Değmesin Yağlıboya // Watch Out”  isimli solo sergisiyle Galeri İlayda’da sanatseverler ile ikinci kere, altı sene sonra, aynı galeride buluşuyor.

Ardan Özmenoğlu Değmesin Yağlıboya

Ardan Özmenoğlu Değmesin Yağlıboya-  Watch Out 197 x 158 cm tuval üzeri yağlıboya ve mavi turuncu neon yerleştirme oil on canvas and blue orange neon tubing

Ardan Özmenoğlu özgün baskı tekniğiyle buluşturduğu post-it notlar ile yarattığı eserleri ve enstalasyonlarıyla tanınmaktadır. Özmenoğlu kendisiyle özdeşleşen neon ve kavramsal işleriyle, bu sergide sanatseverlerin karşısına sergiye adini verdigi neon isi ve ve yeni çalışmaları ile çıkacaktır.

Ardan Özmenoğlu

Ardan Özmenoğlu, Rögarın Altındakiler-  Down in The Sewer-İstanbul, 120 x90 cm, post-it notlar uzerine karisik teknik-mixed media on post-it papers, 2015

Serginin adı, “Değmesin Yağlıboya”  Gırgır dergisinin bir zamanlar en ünlü karakteri En Kahraman Rıdvan’dan sıkça rastladığımız bir replik, halk dilinde bir şey taşınırken kalabalıktan hızlı geçilmesi gerekiyorsa söylenen söz ve Barış Manço’nun değerli plaklarından biri; yedinci albümü. Sergiyle ayni ismi taşıyan eser, Barış Manço’nun aynı adlı albümüyle aynı karakterde yazıldı. Sergi bunlardan referans alıyor ama gerçekliğinde bir sanat görüsü var. Bu sanatta çokça rastladığımız, özellikle ressamların yağlıboya tablolarında önem verdiği ve eseri taşırken çokça söylediği, bütün bu anlamlarından çok başka bir yaklaşım. Aynı zamanda çağdaş sanatçıların günümüzdeki bir tutumu!

Ardan Özmenoğlu

Ardan Özmenoğlu, Değmesin Yağlıboya-detay  Watch Out-detail, 197 x 158 cm, tuval üzeri yağlıboya ve mavi, turuncu neon yerleştirme, oil on canvas and blue, orange neon tubing, 2015.

Sanatçının sergide anlatacakları gene bize ait olan, unuttuğumuz bazen çok gördüğümüz veya çok duyduğumuz için farkına varamadığımız “hayatımız”.  Bu sergisi için karışık teknikle ürettiği ‘desenli rögar kapakları” adını verdiği üç boyut izlenimli, çok-katmanlı,  izleyiciyi eserin karşısında tutsak bırakan eserler üretmektedir. Özmenoğlu, alışılagelmiş, yürürken gözümüzün alıştığı obje ve nesneleri, sabit hallerinin  dışına çıkarak kendine göre yorumluyor. Geleneksel formundan çıkararak geometriye sunduğu bu simgeler üstünden aynı zamanda bir sanatçı olarak kendisini ve bizi  tanımlıyor.

Ardan Özmenoğlu

Ardan Özmenoğlu, Rögarın Altındakiler- Down in The Sewer-Berlin, 120 x90 cm, post-it notlar uzerine karisik teknik-mixed media on post-it papers, 2015

Alışılmış kalıpların dışında özgün, orijinal fikir ve tekniği ile göz dolduran ender çağdaş sanatçılarımızdan olan Ardan Özmenoğlu’nun “Değmesin Yağlıboya” isimli solo sergisi 17 Nisan – 17 Mayıs 2015 tarihleri arasında Galeri İlayda’da izlenebilir.

Ardan Özmenoğlu

Ardan Özmenoğlu, Kadinin Gücü Bembeyaz Yıkar-OMO, 110 x 80 cm, post-it notlar uzerine karisik teknik-mixed media on post-it papers, 2015

Sanatçı Hakkında:

Ardan Özmenoğlu (d.1979, Ankara), Çağdaş Sanatçı. Lisans ve lisansüstü eğitimini  Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi’nde tamamladı. Eserleri esas olarak, özgün baskı tekniklerini farklı materyal yüzeylerinde kullanarak oluşturduğu mekana özgü enstalasyonlar, resimler ve bu teknikle buluşturduğu transparan cam heykeller oluşturmaktadır. Berkeley Kala Art Enstitüsü, Berlin; Ateliergemeinschaft Milchhof e.V. ’de, Belçika; Frans Masereel Sanat Merkezi’nde ve Kulturkontakt Austria, Viyana’da davetli sanatçı olarak çalıştı. Sanat eserleri dünya çapında gösterilen sanatçı İstanbul ve New York’ta yaşamını sürdürmektedir.

0
953
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
TAKİPÇİLERİ
9
YAZILARI
7