29 EKİM, PAZAR, 2023

Yaratıcı Endüstriler “RED: 100” Sergisi ile 42’de

42, Artful Living iş birliğiyle küratörlüğünü Ali Bakova’nın üstlendiği “RED: 100” sergisini 25 Kasım'a kadar ziyaretçilerle buluşturuyor.

Maslak’ın kalbinde yer alan 42, Cumhuriyet’in 100. yılını “100 Yılın Aşkıyla” temasıyla hazırladığı bir dizi etkinlikle kutluyor. Etkinlikler arasında küratörlüğünü maker ve tasarımcı Ali Bakova’nın üstlendiği, Maslak Atatürk Oto Sanayi’deki yaratıcı topluluğu keşfeden “RED: 100” sergisi yer alıyor. Sergi, bu bölgede çalışmalarını sürdüren, yolu bir zamanlar buradan geçen 40 sanatçının ve tasarımcının farklı medyumlarla ürettiği 100’e yakın eserinden oluşuyor.

“RED: 100” bu coğrafyada, özgün işler üreten yaratıcı endüstrinin sanatçıları ve zanaatkarları nasıl etkilediğinin röntgenini çekmeyi hedefliyor. Sergi; Ahmet Aydın Atmaca, Ali Bakova, Alp Tuğan, Axi, Barış Cihanoğlu, Burak Oral, Can Yalman, Cihan Erkılıç, Ebru Yolver, Ela Tugay, Hakan Ersiz, HurdaHane, Hüseyin Arda, Kerem Okkay, Kerim Kılıçarslan, Mehmet Bayer, Muammer Yanmaz, Neslihan Pala, Nevin Taşkıran, Ömer Emre Yavuz, Osman Yaldır, Pınar Şahin, Pınar Yolaçan, Serdar Kaynak, Serhan Gürkan, Serkan Bilir, Taner Şekercioğlu, Tuğçe Arıöz, Tunçhan Kalkan, Yiğit Aral’ın resim, heykel, fotoğraf, dijital medya ve yeni medya gibi farklı disiplinlerdeki çalışmalarını izleyiciye sunuyor.

Ali Bakova’nın “RED: 100” sergisi üzerine kaleme aldığı küratöryal metni:

“İtalyan mimar ve tasarımcı Andrea Branzi; gelecek yüzyılın tasarımcıları için oldukça heyecanlı bir manifesto ve plana geçiş yapan, bugüne kadarki en kışkırtıcı ve orijinal çalışması ‘Learning from Milan’ kitabında, yaratıcılığın artık periferilerden (kıyı çevrelerden) yayılacağından bahsediyor. Söylediklerinde haklı çıktığını biliyoruz. Global ölçekte düşündüğümüzde o günlerde adı hiç anılmayan ama bugün özgün işleri ve markaları ile farkındalık yaratan Avustralya, Yeni Zelanda, Brezilya, Nordik ülkeler, Rusya ve son dönemde Çin, sanatçı ve tasarımcıların özgün işlerini en çok izlediğimiz ülkeler. Bu bağlamda yurt ölçeğinde bakarsak 3 boyutlu çağdaş sanat eserlerinin neredeyse yarısının Maslak Sanayi’de üretildiğini görüyoruz.

2015 yılında, ‘Atölye Maslak-Maker Culture Exhibition’ adlı ilk sergimizi açtığımızda İstanbul’un Avrupa yakasının merkezi Taksim-Beşiktaş-Mecidiyeköy hattı iken bugün üçüncü köprü, yeni havalimanı, kuzey Karadeniz sınırındaki yeni konut projeleri ile bu Levent-Maslak hattına taşındı.

Maslak Atatürk Oto Sanayi’deki ‘Maker Culture’ yaratıcı topluluğu teknoloji, zanaat ve tasarım kombinasyonu ile kısmi olarak otomobil tamirhanelerinden temellenerek kendi kimliğini yaratıyor. Bu kimliğin merkezinde üretilen sanat eserleri, objeler ve eşyalar dayanışma içinde bir çalışma mantığına dayanıyor. Buradaki, kısmi olarak el işçiliği ve artizanlığa bağlı ancak bir o kadar da AOS atölyelerindeki teknolojiden beslenen bir yapma kültürü. Bu atölyelerin içinde bulunduğu ortam, eskiden düşük kiraları ve mekânlar arasındaki iletişimi ve bir arada çalışmayı mümkün kılan yakınlığıyla bu yaratıcılığa olanak tanıyor. İşte bu birlikte yapma kimliği, “RED: 100”ün paylaşma temelini oluşturuyor.

Bugün Maslak Atatürk Oto Sanayi; usta-çırak ilişkileri ile atölyelerinin neredeyse 24 saat duvarlarından yankılanan isyankar “Rap” müzikleri, yapma rakıları ve sarma sigaraları ile aynı potada eriyen ustaları, sanatçıları ve tasarımcıları bağrına basmış durumda. Ülkenin mozaik yapısının bir örneği ile bu enerjiden bir sinerji çıkarma niyeti taşıyan “RED: 100” sergisine gönülden davetlisiniz.”

0
1674
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage