Ali Şentürk, Cansu Sönmez, Derya Geylani, Gözde Can Köroğlu, Ömer Faruk Yaman, Sevim Kaya ve Sinem Demirci’nin farklı malzemeler ve tekniklerdeki eserlerinden oluşan “Bildiğin gibi değil!” başlıklı sergi, 20 Şubat’a kadar Pg Art Gallery’de sanatseverlerle buluşuyor.
Alışık olduğumuz bedenler, nesneler, bitkiler ve besinler, “Bildiğin gibi değil!” sergisinde ezber bozan bir biçimde simüle edilerek izleyiciye sunuluyor. Kendi bağlamından uzaklaşan bu “şey”ler, galeri mekânıyla bütünleşerek yeni birer anlam kazanıyorlar.
Galeride izleyiciyi ilk karşılayan, odağına siyah yapay bir kulak yerleştirilen ve duvarı kaplayarak zemine yayılan Ali Şentürk’ün İkinci Kattan Gelen Sesler adlı enstalasyonu oluyor. Sanatçının galerinin üst katında konumlanan bir diğer çalışması Efsanevi Olmayan Yaratık ise gündelik hayatta kullandığımız bir sehpanın evrim geçirerek, kendi formuna yabancılaşması ve alternatif bir tür yaşam formuna dönüştürmesinin hikâyesini ele alıyor.
Ömer Faruk Yaman’ın ince işçilikle bezediği doğa tasviri üzerine kusursuz daireleri sistematik bir şekilde yerleştirerek oluşturduğu doku, iki farklı katmanın nasıl bir bütüne ulaştığını anlatıyor.
Doğayı ve bitkileri üretiminin merkezine alan Sevim Kaya, triptik beyaz kil rölyefini, amorf gri bir zemin üzerinde sergiliyor. Keskin sınırlardan kaçınan sanatçının bu çalışması, bir topoğrafya haritasını andırıyor.
Cansu Sönmez ise Ekşi Mayalı Cyber Ekmek adlı işinde pandemi döneminde herkesin birer ekmek ustasına dönüşümüne ve ekmek şarap ayinine gönderme yapıyor. Bu çalışma, pandemi döneminin önemli gündemlerinden biri olan ilksel edimlerimizden ekmek yapımı eylemini ve insan 2.0 olgusunu birleştiriyor. Sönmez, enstalasyonda ona eşlik eden şarapla birlikte ilksel edimlerin yeni sürece olan adaptasyonuna bu yüzyılın gözünden bir ayin, bir kutlama ekliyor.
Derya Geylani, siyah porselenler ve saf bir malzeme olan camı ustalıkla kullanarak oluşturduğu Masada mı konuşalım? isimli enstalasyonunda; mutluluk, hüzün, heyecan, kutlama, anlaşma gibi pek çok vesile ile bir araya gelinen sofralar, her bireyin belleğinde farklı çağrışımlar yapıyor.
Üretimlerinde ağırlıklı olarak beden politikaları, toplumsal cinsiyet kavramı, cinsiyetsizlik, inşa edilebilir kimlik, kabul edilmiş normlarım yeniden inşası gibi konulara odaklanan Gözde Can Köroğlu, sergiye Grift formlar No:1 isimli heykeli ile dahil oluyor.
Çalışmalarını benliğin farklı yüzlerini yansıtan “çoklu ben” kavramı ile tanımlayan Sinem Demirci, paralel evrenlerde veya zaman çizgilerinde var olan, her birinin kendi deneyimleri, seçimleri ve yolları olan sayısız versiyonumuz olduğunu ve her birinin benzersiz ve yine de bütünle bağlantılı bir kimlikler kaleydoskopu gibi olduğunu anlatıyor.
Künye:
1. “Bildiğin gibi değil!” Sergisi
2. Sevim Kaya
3. Derya Geylani
4. Ali Şentürk
5. Gözde Can Köroğlu
6. Cansu Sönmez
7. Ömer Faruk Yaman