29 MAYIS, PAZAR, 2022

OMM’da Yeni Sergi: “Maziye Bakma Mevzu Derin”

OMM - Odunpazarı Modern Müze’de geçtiğimiz aralık ayında sanatseverlerle buluşan “Maziye Bakma Mevzu Derin” başlıklı karma sergi 11 Eylül tarihine kadar uzatıldı.

31 sanatçının bir araya geldiği “Maziye Bakma Mevzu Derin”, birey ve toplum arasındaki ilişkide bireye biçilen rollere, toplumsal normlara dayanan alışkanlıklara ve “öteki”yi tanımlama biçimlerine odaklanıyor. Sergi kolektif belleğin bir parçası olarak varlığını sürdüren insanın varoluş mücadelesinde aidiyet, uyum ve meydan okuma kavramlarını araştırıyor. Toplumsal normlara dayanan alışkanlıklara ve ötekiyi tanımlama biçimlerini ele alan sergi, tabu, özgürlük ve ifade alanları gibi kavramları sosyal düzen ve bu düzenin ritüelleri üzerinden sorguluyor.

Sergi kutuplaşan bir bireysellik anlayışının hakimiyet sürdüğü bu dönemde “ifade özgürlüğü nedir?” sorusuna cevap arıyor. Sergide sanatseverlerle buluşan eserler geleneksel teknik ve imgeler üzerinden inşa edilen ortak bir paydada bir araya geliyor. Aidiyet, adaptasyon, kabul görmeme, meydan okuma gibi kaçınılmaz insan olma hâllerini araştıran ve kutuplaşan ve çelişkili perspektiflerin yarattığı, kökleri geçmişe uzanan birey-toplum çatışmasını irdeleyen eserler, parça ile bütün, birey ile toplum arasındaki sistematik ilişkiyi anlatıyor.

Sergide Ali Elmacı, Antonio Cosentino, Aydan Murtezaoğlu, Bengisu Bayrak, Can İncekara, CANAN, Cansu Yıldıran, Damla Yalçın, Eda Çekil, Fatma Bucak, Gözde İlkin, Halil Altındere, Hasan Özgür Top, İhsan Oturmak, Kezban Arca Batıbeki, Manolya Çelikler, Memed Erdener, Mustafa Boğa, Nancy Atakan, Nilbar Güreş, Nur Koçak, Olgaç Bozalp, Pınar Yolaçan, Ramazan Can, Rehan Miskci, Sinan Tuncay, Şener Özmen, Şükran Moral, Zehra Çobanlı, Zeren Göktan ve Zeyno Pekünlü’nün eserleri yer alıyor.

OMM Sergiler Direktörü Zeynep Birced “Maziye Bakma Mevzu Derin” sergisi hakkında şunları söylüyor: “Maziye Bakma Mevzu Derin, 20. yy’da Türkiye’de yaşanan toplumsal, kültürel ve siyasal değişimlerin bireyin varoluş çabası üzerindeki etkisi ile beraber bahsi geçen sosyolojik yapıya içkin aidiyet sorunsalına yoğunlaşıyor. Sergi bugünden geçmişe bakarken, birçoğu üretimine 2000'li yıllarda başlamış; kendi köklerine dönerek bu konuyu inceleyen genç sanatçıyı, Türkiye çağdaş sanatının önde gelen isimleri ile bir araya getiriyor. Bu bağlamda bir kanon görevi gören sergi, birbirine eklemlenerek bütünlüklü bir külliyatın parçalarını oluşturan eserleri “ben ve ben olmayan” mefhumu üzerinden okumaya olanak sağlıyor.”

“Maziye Bakma Mevzu Derin” başlıklı karma sergiyi 11 Eylül tarihine kadar OMM’da ziyaret edebilirsiniz.

Künye:
1. İhsan Oturmak, İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya, 50x70 cm, 2020, İdil Tabanca Collection
2. Gözde İlkin, Muamma, Kumaş üzerine Karışık Medya, 147x250 cm, Fotoğraf: Ozan Çakmak, 2014
3. Kezban Arca Batıbeki, Kafes Projeleri 2: Kitsch Oda Projesi - Nereye Kadar?, Yerleştirme, 220x220x220 cm, 2005, Elgiz Koleksiyonu
4. Sinan Tuncay, Mahremi Umumi Gelin, Pigment Baskı, 80x56 cm, 5/7 + 2 AP, 2015
​​5. Nilbar Güreş, Başüstü TrabZONE serisinden, C-print, 150x100 cm, 2010

0
5547
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage