Uluslararası konuk sanatçı programı Gate 27, çoğunlukla cam ve seramik gibi malzemelerle çalışan tasarımcı Elif Çak’ı “Bazen Neşe, Bazen Keder” projesi ile Yeniköy’deki mekânında ağırlıyor.
Elif Çak, Gate 27’deki süreci boyunca Türk kültüründe önemli bir yeri olan rakı masası etrafında paylaşılan duygulardan yola çıkarak, tüketicilerin duygularının sunum öğelerinin tasarımından nasıl etkilediği üzerine hazırladığı “Bazen Neşe, Bazen Keder” projesi üzerine çalışıyor. Elif Çak, duyguların baskın olarak hissedildiği rakı sofrasında formu odağına alarak artırılmış bir deneyim yaratmaya odaklanan “Bazen Neşe, Bazen Keder” adlı projesi kapsamında restoran ve meyhanelerde rakı ve meze tercih eden müşterilerin duygularını analiz etmek üzere bir anket çalışması gerçekleştiriyor. Tüketicilerin çeşitli duyguları hangi formlarla eşleştirdiğine dair veri toplayan Çak, tüketicilerin rakı bardağı üzerindeki parmak haritasını çıkararak kadeh üzerinde en çok kullanılan alanları belirliyor. Tüketicilerin duyguları ile bu duygulara karşılık tercih ettikleri biçimler arasındaki eşleştirmelerine dayanarak tüketim sırasında sahip oldukları duyguları destekleyecek şekilde yeni kadeh tasarımları üzerinde çalışmanın yanı sıra, mezelerin servis edildiği sunum öğeleri için de tasarımlar üretiyor.
Sabancı Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi görsel sanatlar stüdyo ve atölye kıdemli uzmanı Kemal Şimşek’in kişisel atölyesinde meze servisinde kullanılmak üzere numune sunum öğelerinin üretimini tamamladı.
Künye:
1-4. Elif Çak, Bazen Neşe, Bazen Keder serisinden ilk üretimler, 2024
5. Elif Çak, Burak Mert Çiloğlugil, Melisa Sabancı Tapan
6. Elif Çak