02 MAYIS, CUMA, 2014

Marloes Krijnen ile Fotoğraf Üzerine

Amsterdam’da yer alan ve Avrupa’nın en önemli fotoğraf müzelerinden biri olan Foam’ın ve yine Amsterdam’da geçtiğimiz Eylül ayında ikincisi gerçekleştirilen Unseen Fotoğraf Fuarı’nın direktörlüklerini yapan Marloes Krijnen ile güncel fotoğraf sanatı, Foam projeleri ve sergileri ve de Unseen Fotoğraf Fuarı hakkında bir söyleşi gerçekleştirdik. Fotoğraf sanatı bağlamında yeni yeteneklere kendilerini ifade edebilme ve tanıtabilmeleri için olanak sağlanmasına yönelik duyarlılığı ile dikkat çeken Krijnen, söyleşi boyunca hem müzenin, hem de fuarın bu noktadaki önemli rollerini sıklıkla vurguladı.

Marloes Krijnen ile Fotoğraf Üzerine

FOAM’ın bugünlerde yürüttüğü fotoğraf projelerinden ve sergilerinden bahseder misiniz?

Şu sıralar müzede dört tane sergimiz var: Lee Friedlander’ın America by Car, Cristina De Middel’ın The Afronauts, Framed in Print’in 40 Years of Dutch Magazine Photography ve son olarak Lorenzo Vitturi’nin Dalston Academy. Aynı zamanda 20 Aralık 2013 ve 12 Mart 2014 tarihleri arasında sergilenmek üzere bugünlerde planladığımız William Klein retrospektifinden dolayı çok heyecanlıyız.

Bizce Foam bir müzeden ötesi, üç aylık bir dergi çıkarıyoruz, Foam Yayınları kapsamında sınırlı fotoğraf baskılarının satıldığı bir kurum içi galerimiz var, kapsamlı bir eğitim programımız ve daha fazlası da söz konusu. Tanınmış fotoğrafçılar ve tarihsel çalışmaların bizim gündemimizde elbette önemli bir yeri var. Fakat bizim sergi programımızda yeni, gelecek vaat eden sanatçıların yetiştirilmesine de özel bir önem veriliyor.

Günümüz fotoğraf sanatı çalışmaları hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? Sizin gördüğünüz değişimler ve hareketler neler?

Unseen Fotoğraf Fuarı’nın bu yılki sergilerinde açıkça gördüğümüz gibi çok sayıda fotoğrafçı fotoğrafın kendisinin bir araç olduğunu deneyimlerken, aynı zamanda film, kolaj ve grafik tasarım gibi farklı araçları da kendi fotoğraflarına dahil ettiler. Çoğu heyecan verici çalışmada bu kombinasyonların sonuçları vardı.

Foam’da hangi sergilerin gerçekleştirilebileceğine ilişkin seçim kriterleriniz nelerdir? Sergi seçimleriniz nelere dayalı olarak gelişiyor?

Foam’da fotoğrafik medyumun tüm açılarını göstermek istiyoruz. Fotoğrafın her segmentinde, orada olabilecek mümkün olan en yüksek kaliteyi arıyoruz. Bu bizim her zamanki ilk kriterimiz oluyor. Sergilerimiz aracılığıyla, tanınmış, iyi bilinen isimlerle yeni yeni ortaya çıkan yetenekleri kombine ederek ziyaretçilerimizi şaşırtmak ve eğitmek istiyoruz.

Fotoğraf dünyasında Foam’ın konumu nedir?

Tanınmış fotoğrafçılarla gelecek vaat eden yeni yetenekleri bir araya getirmeye ek olarak, Foam’ın ayırt edici özellilerinden biri de fotoğraf uzmanları ve partnerlerinin yer aldığı kapsamlı uluslararası bir network’e sahip olması. Bu bizim yeni projeler planlamamıza ve geliştirmemize yardımcı oluyor, böylece mümkün olan en büyük hedef kitlenin fotoğrafın gücünü deneyimleyebilmesini sağlıyor.

12 yılda güçlü bir zemin kurabilmiş Amsterdam’daki bu müzemizde Henri Cartier Bresson, Richard Avedon, Anton Corbijn ve Diane Arbus gibi dünyanın bilinen en iyi fotoğrafçılarından önemli isimlerin sergilerini gerçekleştirmiş olduk. Avrupa’da efsanevi fotoğrafçı William Klein’in çok büyük bir retrospektif sergisini açabilecek çok az müzeden biri olduğumuz için gurur duyuyoruz.

Biraz Unseen Fotoğraf Fuarı üzerine konuşabilir miyiz? Bize kısaca fuardan bahseder misiniz? Bu projenin amacı ne oldu?

Unseen yeni fotoğrafa hak ettiği platformu sunma amacını taşıyor. Yeni gelişmeler, genç fotoğrafik yetenekler ve yeni eserleriyle tanınmış sanatçıları sunmaya odaklanan galerilerle ezber bozan çalışmaları keşfetmeye meraklı küresel bir izleyici kitlesini bir araya getiriyor. Unseen fotoğraf dünyasında heyecan verici ve yeni ortaya çıkan gelişmelere, öncülere ve maceracılara odaklanıyor, böylece dünya çapında uluslararası koleksiyonerlere ve fotoğraf sevenlere bir esin kaynağı sağlıyor. Eylül 2013’de 22 ülkeden 50’yi aşkın galeri ve 24.000’i aşkın izleyici sayısıyla çok başarılı bir ikinci Unseen organizasyonu gerçekleştirdik. Eylül 2014’te de daha güçlü bir üçüncüsünü sabırsızlıkla bekliyoruz.

Unseen Fotoğraf Fuarı ve diğer fotoğraf fuarlarının arasındaki fark nedir? Unseen’i diğerlerinden ayıran nedir?

Unseen henüz keşfedilmemiş fotoğraf yeteneklerine ve bilinen sanatçıların daha önce görülmemiş çalışmalarına odaklanarak kendini diğer fuarlardan ayırır. Yeni ortaya çıkan yeteneklerce sunulan eserlere vurgu yaparak kendini yeni fotoğrafik çalışmaların gösterilmesine adayan Unseen, katılımcıları olan dünyanın farklı noktalarından öncü çağdaş sanat ve fotoğraf galerilerini çok dikkatli bir şekilde seçerek belirledi. Bu galeriler Unseen konsepti ile tamamen kucaklaştıkları için fuar da çağdaş fotoğraf alanının olağandışı bir imajı sunabiliyor ve fotoğrafın geleceğine ilişkin bir bakış açısı sağlayabiliyor. Dahası, ilk defa fotoğraf satın alacak kitleye uygun fotoğrafların da bulunmasını sağlayarak, fotoğrafı halka daha yakın hale getirmeye odaklanıyoruz. Özellikle yeni sanat koleksiyonerleri için karşılığı 1000 Euro’nun altındaki işlerin bulunduğu bir Unseen Koleksiyonu’nu geliştirdik.

Peki, bu fuar ve Foam arasında bir ilişki var mı?

Evet bir ilişki söz konusu, çünkü Unseen; Foam, Platform A ve Vandejong arasında ortak bir girişim.

Red 3 - Lorenzo Vitturi

Can you tell about Foam’s current photography projects and exhibitions?

At the moment, we have four exhibitions: Lee Friedlander – America by Car, Cristina De Middel – The Afronauts, Framed in Print – 40 Years of Dutch Magazine Photography and Lorenzo Vitturi – Dalston Academy.

We are very excited about the retrospective of Wiliam Klein we are currently planning which will be on show from 20 Dec.’13 until 12 March ‘14.

But Foam is more than a Museum. We publish a quarterly Magazine, we have an inhouse gallery that sells limited editions of prints, Foam Edition, we have an extensive educational programme and much more. Well known photographers and historical work have an important place on our agenda. But special attention in our exhibition programme and elsewhere is also given to nurturing upcoming artists.

What do you think of current photography art works? What kind of changes or movements do you see?

Many photographers - as we saw clearly at this year’s edition of Unseen - today, explore the medium of photography itself but also incorporate other media, into their photography, such as film, collage and graphic design. The combination results in very exciting work.

What are your selection criteria for the exhibitions? What is your judgement based upon?

At Foam we want to show all aspects of the photographic medium. Within every segment of photography we look for the highest possible quality there is. So this is always the first criteria. Through our exhibitions we want to surprise and educate our visitors by combining well known names and emerging talent.

What is the place/position of Foam in the photography/art world?

In addition to the fact that we combine well known photographers with upcoming talents, one of the distinctive characteristics of Foam is our extensive international network of photography professionals and partners. This helps us to plan and develop new projects, ensuring that the largest audience possible can experience the power of photography. In the 12 years we exist we have been able to establish a strong base and we have presented some of the best photographers in our museum in Amsterdam, such as Henri Cartier Bresson, Richard Avedon, Anton Corbijn and Diane Arbus. We are proud to be one of the very few museums in Europe, to be able to show a very large retrospective exhibition of the legendary photographer William Klein.

Can you tell about Unseen Photo Fair? What is the aim of this project?

Unseen has the aim to give new photography the platform it deserves. It brings together galleries that focus on new developments, young photographic talent, known photographers with new works to show and a global audience interested in discovering groundbreaking work. Unseen focuses on exciting and 'emerging' developments in the world of photography, on pioneers and adventurers, providing a source of inspiration for international collectors and photography lovers worldwide. We have had a very successful second edition in September 2013, with over 24.000 visitors and over 50 galleries from 22 countries. We are looking forward to an even stronger 3rd edition in September 2014.

What is the difference between Unseen Photo Fair and other photography fairs?

Unseen has distinguished itself from other fairs by focusing on yet undiscovered photography talent and unseen work by known photographers. Devoted to presenting new photographic work, with an accent  on work by emerging talents, Unseen has carefully selected leading contemporary art and photography galleries from around the world to participate. These galleries fully embrace the Unseen concept, and therefore can present an exceptional image of the contemporary photography landscape, and provide a perspective on what's next in photography.

Furthermore, we focus on bringing photography closer to the public, by making sure there is photography available for first time buyers. Especially for the new art collector we have developed the Unseen Collection, which presents works below € 1000.

Is there a relationship between Foam and Unseen Photo Fair? If so, could you explain?

Unseen is a joint venture between Foam, Platform A, and Vandejong.



0
1753
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle