20 HAZİRAN, PAZARTESİ, 2016

Art Basel 16'dan Notlar

18 Haziran’da sonlanan, milyar dolar değerindeki seçkisiyle Art Basel 16, sanat dünyasının en büyük alım-satımlarının gerçekleştiği bir fuardan öte kitle gözetim sistemlerinden göçmen sorunlarına kadar günümüz dünyasının sorunlarına da ışık tuttu.

Art Basel’de bu sene 33 ülkeden 286 galerinin temsil ettiği, toplam 3,4 milyar dolar değerinde sanat eseri sergilendi. Jeff Koons ve Damien Hirst'ü temsil eden Gagosian Gallery'nin standı her zaman ki gibi ziyaretçilerin gözdesiydi. Fuar kapsamında satılan en pahalı eserler ise 4,7 milyon dolar değerindeki Paul McCarthy'nin Tomato Head'i ve Gerhard Richer'in 3,5 milyon dolar değerindeki dijital baskısı oldu.

ArtBasel her sene dünyanın her yerinden ve her kesiminden sanatseveri bir çatı altında bir araya getiriyor. Sadece çağdaş sanat dünyasında neler olduğunu merak eden bir sanat öğrencisinin de, milyarder koleksiyonerin de bulunduğu fuarın hissiyatını en iyi dile getiren iş ise Hans Op de Beeck'in The Collector's House enstalasyonu oldu. En küçük detayına kadar kül rengi alçıyla yaratılmış odada kuyruklu piyano, kütüphane, neo-klasik heykeller ve küçük bir gölet var. Yanardağ patlamasıyla küller altında kalan Pompeii şehrinin malikanelerini andıran enstalasyon, sanat dünyasının kemikleşmiş elitist sistemini eleştiriyor.

Fuarın Zoom Pavyonu ise kitle gözetim sistemlerine eleştirel bir bakış niteliğindeydi. 12 robotik kameraya yakalanan ziyaretçilerin görüntüleri eş zamanlı olarak pavyonun duvarlarına yansıtılıyordu. Farklı optik uzunluklara sahip kameraların kimisi mekanı genel olarak alırken kimisi herhangi bir ziyaretçinin en küçük detayına kadar giriyordu. Rafael Lozano-Hemmer ve Kryzstof Wodiczko'nun ortak ürettikleri bu proje, gözetim sistemi ve selfie kültürü arasındaki ortak noktalar üzerine.

0
4715
1
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage