Artfulliving.com.tr sizin için sanat ve kültür yaşamın günlüğünü tutar, öne çıkan eserleri, sanatçıları paylaşır. Koleksiyonunuza eklemek istediğiniz heyecan verici bir eseri incelemeniz, yeni öncü sanatçılar ile tanışmanız, eserlerinizi tüm dünya ile paylaşmanız mümkün.
Tate Modern'de 20 Milyon Sterlinlik Picasso Tablosunu Yumruklayan Adama 18 Ay Hapis Cezası
Geçtiğimiz günlerde Picasso'nun Tate Modern'de sergilenen bir tablosuna yumruk atan adam 18 ay hapis cezasına çarptırıldı. Shakeel Ryan Massey isimli zanlı, geçtiğimiz Aralık ayında sanatçının sevgilisi ve ilham perisi Dora Maar'ı tasvir ettiği Bust of a Woman (1944) isimli tablosuna saldırdıktan sonra bu konudaki zararı üstlendiğini kabul etmişti. Mahkeme kayıtlarına göre 20 milyon sterlin değerindeki tabloda oluşan maddi hasar ise yaklaşık 350.000 sterlin civarında.
Evening Standard gazetesinde yer alan habere göre; İspanyol mimarlık öğrencisi ilk olarak 3 dakika boyunca tabloyu inceledi ve onun etrafında dolaştı. Daha sonra tabloyu duvardan alan öğrenci, güvenlik görevlilerine bununla bir “sanat performansı” gerçekleştirdiğini söyledi.
Savcı Ben Edwards ise konuyla ilgili olarak mahkeme heyetine şunları söyledi: “Massey paltosunu yere düşürdü ve resme doğru koştu, ardından sanat eserine yumruk attı. Bu, koruyucu camın kırılmasına ve tablonun yırtılmasına neden oldu.” Massey'nin avukatı Glen Harris ise Massey’in “henüz olgunlaşmamış ve ne yapması gerektiğini bilmeyen bir sanatçı olduğu ve bunun adil olmadığını” ifade etti.
Tate ise konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Bu davayı dikkatle inceledikleri için mahkeme heyetine teşekkür ediyor ve verilen kararı dikkate alıyoruz. Eser şu an bir koruma sürecinden geçiyor.” Tate, önümüzdeki 18 ay içerisinde restore edileceği bildirilen eserin onarımı için özel bir koleksiyondan uzun vadeli ödünç alındı.
Tate'e göre “Bust of a Woman’da Maar bir şapka ile yeşil giysiler giyiyor ve siyah bir sandalyede oturuyor. Maar’ın yüzünün açı ve düzlemsel yapısı, onun burun ve ağzının zıt yönlere bakan doğrusal bir eğilim sergilediğini gösteriyor. Bu konfigürasyon 1944 tarihli portrede açıkça gözüküyor.”