Taner Ceylan’ın 15 yılın ardından Türkiye’de gerçekleştirdiği sergisi “Âheste Çek Kürekleri, Mehtâb Uyanmasın”, 16 Eylül - 15 Ekim tarihleri arasında Kanlıca’daki Sipahiler Ağası Mehmet Emin Ağa Yalısı’nda sanatseverlerle buluşacak.
Taner Ceylan, 2019 yılından beri İstanbul’u farklı perspektiflerden gözlemleyerek oluşturduğu sergisinde; kentin tarihi yapılarını, farklı semtlerini ve hikâyelerini yeniden keşfederken İstanbul’un gizli kalmış cevherlerinden ilham alıyor. Adını Yahya Kemal Beyatlı’nın Çubuklu Gazeli şiirinden alan sergide Ceylan, resimler, heykel ve video çalışması aracılığıyla, şehrin geçmişi ve bugünüyle kurduğu ilişkiyi figürler üzerinden kendi diliyle izleyiciye aktarıyor.
Mehmet Emin Ağa Yalısı’nda yer alan sergi, dönemin ruhu ile Taner Ceylan’ın güncel yorumunu bir araya getiriyor. Serginin mizanseninin oluşturulmasında Ceylan, mekân ve sergileme tasarımı için dünyaca ünlü tasarım ofisi Autoban ile iş birliği yaparken, serginin ruhunu canlandırmak üzere sanatçı ile birlikte çalışan Hikmet Mizanoğlu işlerden ilham alarak mekâna özel objeler yerleştiriyor. Sanatçı, 2010 - 2013 yılları arasında ürettiği ve Kasmin Gallery New York’taki kişisel sergisinde sergilenen Kayıp Resimler Serisi ile başlayan tarih keşfi, Osmanlı Devleti’nin anlatılmayan hikâyeleri ve olası hâlleri üzerine olan çalışmalarını bu yeni serisi ile devam ettiriyor.
Taner Ceylan’ın kişisel sergisi ile eş zamanlı olarak, SALT Beyoğlu’nda Amira Akbıyıkoğlu küratörlüğünde gerçekleşecek “Sahne’de 90'lar” başlıklı karma sergide, sanatçının kariyerinin en başlarında hayata geçirdiği ve Türkiye güncel sanat tarihinin ilk “happening” örneklerinden olan “Monte Carlo Stili”nin video dokümanteri yer alacak. Taner Ceylan’ın sanatçı olarak alanda varoluşunu göstermeye çalıştığı bir dönemde, 9 Aralık 1995 yılında Beyoğlu İmam Adnan Sokak’taki Devlet Han’da gerçekleştirdiği, her detayı özenle tasarlanmış ve İstanbul’dan koleksiyonerlerin, sosyetenin tanınmış simaların ve sanatseverlerin davet edildiği “kurmaca” partinin dokümenter videosunun yanı sıra sanatçının resimleri, özel kostümler, parti davetiyesi gibi çeşitli dokümanlar da sergi kapsamında izleyicilerle buluşacak. Ceylan’ın o dönemden bugüne işleriyle sorguladığı sanatçı-koleksiyoner güç dinamikleri, sanatçının sanat tarihi ile ilişkisi, şehir ile olan bağları sorgulanıyor. Taner Ceylan, yeni sergisi “Âheste Çek Kürekleri Mehtâb Uyanmasın” ile 90’larda gerçekleştirdiği ve büyük ses getiren “Monte Carlo Stili”ne de bir nevi selam ediyor.
Taner Ceylan’ın eserleri ayrıca Selen Ansen’in küratörlüğünü üstlendiği, Ömer Koç Koleksiyonu’ndan oluşturulan “İsmi Lazım Değil” sergisinde de yer alıyor. Abdül Mecit Efendi Köşkü’nde, 17 Eylül’den itibaren sanatseverlerle buluşacak olan sergide Ceylan’ın 2000 tarihli 8. Uluslararası İstanbul Bienali’nde sergilenen Nude resmi ile sanatçının yeni sergisinde yer alan işlerinin öncüsü olan Kayıp Resimler Serisi’nden, Osmanlı Devleti’nin bir albino tavus kuşunun içkin ve şiddetli güzelliği aracılığıyla tasvir edildiği Birth of Hope isimli resim izleyiciyle buluşacak. 17. Uluslararası İstanbul Bienali paralel programında yer alan sergi kapsamında Dücane Cündioğlu, Zeynep Sayın gibi konuşmacıların yer alacağı, okuma ve söyleşiler, eylül ve ekim ayları boyunca sergi mekânında gerçekleştirilecek.
Taner Ceylan’ın “Âheste Çek Kürekleri, Mehtâb Uyanmasın” başlıklı kişisel sergisini, 16 Eylül - 15 Ekim tarihleri arasında Kanlıca’da yer alan Sipahiler Ağası Mehmet Emin Ağa Yalısı’nda ziyaret edebilirsiniz.
Adres: Kanlıca Mah. Barış Manço Cad. No.86 Beykoz