Samuel Laurence Cunnane’ın “Kipple” başlıklı kişisel sergisi 4 Haziran’a kadar Öktem Aykut’ta sanatseverlerle buluşuyor.
“Cunnane’ın fotoğrafları öykülemelerden yola çıkar. Sanatçı karşılaştığı sahneleri fotoğraflarken, kameranın müdahaleciliğini en aza indirmeyi amaçlar.
Geri çekilmenin ve tekrar yaklaşmanın yarattığı dans, bilinmeyene alan açmak. Cunnane, bir an’ı ölümsüzleştirmektense; önemsiz gibi gözüken, kenarda kalmış detayları yakalama peşindedir. Bu edim bazen sıradan anları yüceltmek, bu anların içinde saklı hatıralar olduğunu ima etmek olarak da ortaya çıkar; hayal gücüne, belki de arzulara alan açmayı mümkün kılar. Fotoğraflardaki boşluklar ve bilinmezlikler gizli olasılıklara kapı aralar; düşler, fanteziler ve umutlar akla gelir. Çoklu gerçekliklerin akla gelmesine ve kişisel düşüncelerin yer bulmasına olanak tanır.
Kipple, Philip K. Dick’in ‘Android’ler Elektrikli Koyun Düşler mi?’ adlı romanında kullandığı bir terim. İnsan yaşamının yan ürünü olarak biriken, bir zamanlar işlevi olan ancak artık tedavülden kalkmış, gözden çıkarılabilir ıvır zıvırı ifade eder. Kimse etrafta yokken, kipple kendini çoğaltır, büyür.
Fotoğrafları, bize Cunnane’ın bir fotoğrafçı kimliğinin ötesinde kendi benliğine dair ipuçları sunar. Nerede olursa olsun kendini oraya ait ve güvende hissedebilme becerisi ile olaylara sakince bakabilen Cunnane, anları yakalar ve yükseltir. Kipple, Cunnane’ın geride kalan bütün artıklar ile barışma ve kullanılmayan, çürümekte olan eşya, nesne ve fikirlerden oluşan, birikip çoğalan bu yığılmayı kabullenme teşebbüsüdür.”
Künye:
1. Columns, 2024. Hand-printed C-type print on archival photo paper Arşivsel fotoğraf kağıdı üzerine C-type el baskısı, 19.4 x 29.5 cm
2. Peony (Red Floor), 2024. Hand-printed C-type print on archival photo paper Arşivsel fotoğraf kağıdı üzerine C-type el baskısı, 19.4 x 29.5 cm