Performistanbul, “SENKRON ‘Eş Zamanlı Video Sergileri’” kapsamında “Seçkiler: performistanbul.data/izle” başlıklı sergiyi 14 Mayıs’a kadar sanatseverlerle buluşturuyor.
Bugüne kadar çeşitli medyumlar ve teknikler aracılığı ile kayıt altına alınan performansların yer aldığı bir seçkiden oluşan “Seçkiler: performistanbul.data/izle”, performans sanatının belgeleme türlerini ve bu türler arasındaki ilişkiyi ele alıyor. Sergi, canlı performansların kurgulu, kurgusuz video kayıtlarına ve seyircisiz olarak sadece kamera için gerçekleştirilen performans videolarına odaklanan üç ana başlık altında izleyiciye sunuluyor.
“Kamera İçin Performans” başlığında Dila Yumurtacı Ouroboros (2020), Leman Sevda Darıcıoğlu Merhaba ben Leman, Türkiye’den bir kadın sanatçıyım (2017) ve Selin Kocagöncü Gülümse (2017); “Performans Dokümantasyonu” başlığında AslieMk Beton (2016), Batu Bozoğlu Döngü (2017) ve Ekin Bernay Annem ile Ben (2016); “Performans Videosu” başlığında ise Ebru Sargın L. Hoşçakal Merhaba (2016), İ. Ata Doğruel Tevâzu (2018), Gülhatun Yıldırım Yıkımın Büyüsü (2019) ve Özlem Ünlü Tape (2018) videoları yer alıyor.
“Seçkiler: performistanbul.data/izle” başlıklı sergiyi 14 Mayıs’a kadar 11:00 - 18:00 saatleri arasında Performistanbul Canlı Sanat Araştırma Alanı’nında (PCSAA) ziyaret edebilirisiniz. Ayrıca seçilen performanslara ait fiziksel kalıntıları da gösterimlerle eş zamanlı olarak Performistanbul’un canlı sanat koleksiyon seçkileri katında görebilirsiniz.
Künye:
1. 2016, Ebru Sargın L., Hoşçakal-Merhaba, Küratör: Simge Burhanoğlu, Space Debris, İstanbul Fotoğraf: Gülbin Eriş
2. 2019, Gülhatun Yıldırım, Yıkımın Büyüsü, Performans Odası: Üst Üste kapsamında, Küratör: Performistanbul, Elgiz Müzesi iş birliğiyle, Elgiz Müzesi, İstanbul Fotoğraf: Gülbin Eriş
3. 2016, Ekin Bernay, Annem ile Ben, Küratör: Simge Burhanoğlu, Yer İstanbul, İstanbul Performans kalıntısı; saç Fotoğraf: Gülbin Eriş
4. 2017, Batu Bozoğlu, Döngü, Dokümantasyon videosu, 2’, Sanatorium, İstanbul