05 EKİM, ÇARŞAMBA, 2022

Kalyon Kültür’den Yeni Sergi: “İnsan Eli Değmiş”

Kalyon Kültür’ün dijital sanatın en önemli temalarından biri olan doğa ve sanat ilişkisine odaklanan sergi serisinin ikinci ayağı “İnsan Eli Değmiş”, 17 Aralık’a kadar Nişantaşı Taş Konak’ta sanatseverlerle buluşuyor.

Küratörlüğünü Ceren ve Irmak Arkman’ın üstlendiği “İnsan Eli Değmiş” başlıklı karma sergi, 17. İstanbul Bienali’ne paralel olarak gerçekleştiriliyor. Dijital sanat alanının öncü isimlerinin bir araya geldiği “Flora” sergisinin ardından, küratörler serinin ikinci sergisinde günümüzün en önemli problemlerinden biri olan iklim krizine dikkat çekerek insanların doğa üzerindeki etkilerine odaklanıyor. Nişantaşı Taş Konak’ın iki katına yayılan sergide; Evan Roth, Félix Luque & Iñigo Bilbao, François Quévillon, Kevin Cooley, Persijn Broersen & Margit Lukács, Sabrina Ratté ve Volkan Kızıltunç’un eserleri yer alıyor.

İnsanların teknolojiyle olan ilişkilerini araştırırken, yapay zekanın gelişimi gibi güncel konulara da değinen İspanyol sanatçı Félix Luque, biriken otomobil enkazlarını geleceğe yönelik arkeolojik kalıntılar olarak gösterdiği JunkYard III (Araba Mezarlığı III) başlıklı 20 dakikalık video yerleştirmesi ile sergide yer alıyor. Kanadalı sanatçı François Quévillon, sergide yer alan video yerleştirmesi Pyroclastic Trails (Volkanik İzler) ile Mexico City’nin güneyinde bulunan Sierra de Santa Catarina’nın sönmüş yanardağlarındaki madencilik faaliyetlerinin etkisi üzerine yapılan araştırmalara dikkat çekiyor.

Kanadalı sanatçı Sabrina Ratté’nin, uzaktan görülen manzaralar içinde orantısız derecede büyük boyutlarda yeniden anlamlandırılan terk edilmiş arabalar ve bilgisayar ekranları gibi nesneleri görüntüleyerek oluşturduğu video kolajı Objets-Monde (Obje Dünyası), kıyamet hissi ile nostalji, değerli nesne ile atık ve idealize edilmiş doğa ile insan izlerinin silinmez varlığı arasında bir gerginlik yaratıyor. Durağan ve hareketli görüntüler arasında işler üreten sanatçı Volkan Kızıltunç, Burdur çevresinde yer alan mermer ocaklarının drone ile çekilen görüntülerin yer aldığı üç ekranlı Beyaz Kaleler yerleştirmesi ile sergide izleyiciyle buluşuyor.

Sanatçılar Persijn Broersen & Margit Lukács, klasik Western filmlerinden günümüz savaş filmlerine uzanan Hollywood film kültürü kesitlerinden oluşan manzaraların hızlı bir montajıyla hazırladıkları After Eden (Cennetten Sonra) filmiyle sergide yer alıyor. Kevin Cooley, Fallen Water (Akan Su) adlı video yerleştirmesinde Niagara Escarpment olarak bilinen jeolojik oluşum boyunca Ontario Gölü'ne doğru akan yerel şelaleleri ve su yollarını keşfederek dikkatleri kötüye gitmekte olan küresel tatlı su krizine çekiyor. Evan Roth’un Kalyon Kültür’ün duvarında sıralanan Landscapes (Manzaralar) başlıklı eseri ise, kızıl ötesi çekimler ile internet kablolarında veri taşıyan kızıl ötesi ışıklara gönderme yaparken, insan eli değmemiş gibi görünen ücra manzaraların altından geçen internet hatlarının varlığına dikkat çekerek, dijital dünyanın fizikselliğini vurguluyor.

“İnsan Eli Değmiş” başlıklı karma sergiyi 17 Aralık tarihine kadar Nişantaşı Taş Konak Kalyon Kültür binasında ziyaret edebilirsiniz.

Adres: Meşrutiyet Mah., Rumeli Cad., Taş Konak 6B Şişli/İstanbul

Künye:
1. Sabrina Ratte, Objects-Monde Ecran, Interactive Installation / İnteraktif Yerleştirme, 177 x 118cm, 2022
2. François Quévillon, Pyroclastic Trails, Video, 2019
3. Felix Luque, JunkYard III, 5031x3201 px
4. Volkan Kızıltunç, White Castles / Beyaz Kaleler

0
1590
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage