06 ŞUBAT, SALI, 2024

“İçimiz Boşluğu Hatırlasın” Sergisi Hayy Açık Alan’da

Farklı alanlardan sanatçıları bir araya getiren, mavi renginin çağrıştırdıkları ile boşluk kavramı üzerinden hayal kurmaya davet eden “İçimiz Boşluğu Hatırlasın” başlıklı sergi 15 Mart’a kadar İzmir’de Hayy Açık Alan’da sanatseverlerle buluşuyor.

Adını Zeynep Günsür’ün Facebook’ta yaptığı bir paylaşımdan alan “İçimiz Boşluğu Hatırlasın” sergisinin küratörlüğünü Saliha Yavuz üstleniyor. Sergi, denizin ve gökyüzünün, titreşimin ve rengin, döngülerin ve fraktalların, grileşmiş bir hissin, nefesin, ferahlıkla, uzaklıkla ve tüm olasılıklarla mavinin ahvali olarak izleyiciye bir boşluk sunmayı amaçlıyor.

Görsel tasarımını Özüm Ak’ın yaptığı sergide Hasan Deniz’in arkadaşı sanatçı Ali Arif Ersen’in ona hediye ettiği bir nesne ile bir fotoğrafını birleştirdiği Ali videosu, tasarımcı, sanatçı Gizem Hız’ın temelini Eutierria: Mavi serisinden alan Ufuk Çizgileri resimleri, Umut Altıntaş’ın 2019 Selanik Tasarım Haftası kapsamında “su” teması ile düzenlenecek olan bir afiş tasarımında kullanmak üzere Ege Denizi’nin suyu kullanılarak yapılmış suluboya Ege Denizi Manzaraları adını verdiği seriden bir resmi, tasarımcı Yunus Ak’ın hazır/verili bir metnin, eksiltilerek ve kelimeler arası boşluklar bırakılarak bir “doluluk” oluşturma denemesi, kazıması olarak sunduğu .notdef* işi yer alıyor.

Çanakkale’deki sub’ın kurucularından İlayda Tunca’nın bitkilerden elde ettiği bir mavi ile elde ürettiği yanında şiiri ile sergilenen nesne kitabı, Mersin’deki D5 Sanat Ortamı’ndan Derya Gözükızıl’ın boyanın ya da kendi deyişi ile belirli koşullar altında beliren sıvının davranış biçimini duyuma getirmek için kullanılan bir araç olarak kullanıldığı Emergenz: Mavi Seri’den cam işleri, Bulut Atlası kitabı ve hayal gücünüzü düşler kurmak için cesaretlendirecek 21 suluboya resmi ile mimar, tasarımcı, müzisyen Cenk Dereli, ileri dönüşüm heykelleri ve tasarımları ile tanınan Pınar Akkurt’un daha önce “Şeyler/Things” başlıklı kişisel sergisinden hatırlanabilecek Nefes yerleştirmesi, hayvanların ve bitkilerin çevresel ortamları fotoğraflayarak, kelimeleri kullanmadan anlam oluşturmakla ilgilenen, imgeleri duyular ve dil ile ilişkilendirerek çalışan İrem Sözen’in Remarks Albümü’nden siyah beyaz fotoğrafları; Etem Şahin’in geçtiğimiz aylarda Paris’te Cité dés Art’taki misafir sanatçı programındaki sürecinde edindiği limitli mavi kağıtlar ve özel bir pastel dükkanından edindiği pastel boyalarla yaptığı Okşanan Varlıklar resmi ve Metehan Özcan’ın değişken sayıda kartpostal ile dizip kurulabilecek bir gökyüzü tahayyülü olarak sunduğu, daha önce 2013 yılında İstanbul Modern’de sergilenen Benden önce varması dileğiyle başlıklı videosunun eskizi niteliğindeki yerleştirmesi sergide farklı dillerle uçuşan mavileri yorumluyor.

Sergi kapsamında gerçekleşecek yan etkinlikler arasında; Arda Çetin’in sinemada mavi rengi üzerine sunumu, Gizem Hız moderatörlüğündeki Manifold’da yayımlanan “Renk üzerine sohbetler” serisinin bir parçası niteliğindeki konuşma, Pınar Akkurt ile ileri dönüşüm atölyesi, müzisyen ve besteci Mehmet Can Özer ile sergi çerçevesinde bir seminer/dinleti, Cenk Dereli ile Bulut Atlası kitap buluşması yer alıyor.

Künye:
1. Derya Gözükızıl, Emergenz, Mavi Serisi, 2023
2. Etem Şahin, Okşanan Varlıklar, 2023
3. İrem Sözen, İşaretler Serisinden Hipo 2023
4. Metehan Özcan, Benden önce varması dileğiyle, Eskiz, 2013
​5. Hasan Deniz, Ali 2024 video still

0
1429
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage