04 NİSAN, PERŞEMBE, 2024

Galeri 77’den Yeni Sergi: “Sonrası: İnsan İzlerinin Çözülüşü”

Karen Arakel, Roman Babakhanian, Mehmet Resul Kaçar, Roman Kakoyan, David Martirosyan, Sergey Narazyan ve Arthur Tonakanyan’ın işlerini bir araya getiren “Sonrası: İnsan İzlerinin Çözülüşü” başlıklı sergi, 5 Mayıs’a kadar Galeri 77’de sanatseverlerle buluşuyor.

“Sonrası: İnsan İzlerinin Çözülüşü” sergisi, doğa ve insan arasındaki karmaşık ve sömürü üzerine kurulu olan ilişkiyi inceleyen ve insanın ayak izlerinin yok olma serüvenini tasvir ediyor. İnsanların artık var olmadığı bir dünyayı hayal etmek, olası sonuçları keşfetmek ve doğanın kaderini şekillendirmedeki rolümüz üzerine düşünsel bir deneyim niteliğindeki sergi, düşündürücü eserler ve sürükleyici kareler aracılığıyla doğa ile ilişkimizi, gezegenimizin ekosisteminin hassas dengesi üzerindeki derin etkimizi ve Dünya'nın sakinleri olarak rolümüzü yeniden değerlendirmeye davet ediyor.

“Günümüzde sürdürülebilir uygulamaları benimsemek ve tüm yaşamın hassas bir denge içinde devam etmesine olanak tanıyan biyolojik çeşitliliği korumanın aciliyetini anlatmanın birden fazla yolu var. ‘Sonrası: İnsan İzlerinin Çözülüşü’ ise bunları muhtemel tehlikeleri bir tehdit şeklinde bağırıp göstererek değil, yaşanmışlıklar üzerinden bir anı defteri veya doğanın bir biyografisi gibi gerçekleştirmeyi seçiyor. Seçkide yer alan eserler aracılığıyla medeniyetin izlerini ve insanların arkalarında bıraktıklarını görüyoruz. Binlerce yıl boyunca doğaya karışamayacak hurdaların, yıkıntıların ve kalıntıların ömürlerinden birer kare karşımıza çıkarıyor sergi; ardından daha da ileriye gidiyoruz içinde yaşadığımız gezegenin kendine ait olanı geri aldığı ve muhtemelen insanlığın asla deneyimleyemeyeceği bir zamana. Doğanın kendini iyileştirme sürecinin ileri aşamalarına, insan uygarlığından binlerce yıl sonraya, bir ütopyaya, bir düşe...

İnsanın kibrinin, hırsının ve aksiyonlarının kümülatif bir yansıması olan sergideki işler herhangi bir figür içermiyorlar. Çoğunlukla peyzaj eserlerden oluşan bu seçki, yer yer karanlık renkler, distopik bir hava ve insanlığın ayak izlerini içerirken diğer bir yandan canlı, rengarenk ve eski kudretini yeniden kazanmış bir ütopyayı anlatıyor. Bir tarafta doğa, bir tarafta insan ve ikisinin amalgamı.”

Künye:
1. Karen Arakel Landscape 2023 Tempera on wood panel 32x51cm
2. Mehmet Resul Kaáar Village of Nusha Agha Xarbetto 2023 Oil on canvas 120x150cm
3. Sergey Narazyan Moskvich 2020 Pastel on paper 65x80cm
4. Arthur Tonakanyan Abandoned Village 2023 Oil on canvas 95x121cm
5. David Martirosyan Khustup 2023 Oil on canvas 80x90cm
6. Roman Kakoyan Guardian of Sunflowers 2023 Oil on canvas 120x100cm

0
709
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage