Mustafa Ata’nın 60 yıllık sanat yolculuğuna odaklanan “Askıda / Suspended” başlıklı sergi, 12 Ekim’e kadar Şile’deki yaşam ve üretim mekânı Anıt Atölye’de sanatseverlerle buluşuyor.
18. İstanbul Bienali Paralel Etkinlikler kapsamında gerçekleştirilen “Askıda / Suspended” başlıklı koleksiyon sergisi yalnızca sanatçının yapıtlarını değil; doğa, hayvanlar ve renklerle çevrili yaşam biçimini de izleyiciye açarak, sanat ve yaşamı iç içe deneyimleme olanağı sunuyor. Sergi, usta ressamın yaşamına ve 60 yıla yaklaşan sanat yolculuğuna bir saygı duruşu niteliği taşıyor.
Rengin ve sonsuzluğun ressamı Mustafa Ata’nın 2014’te başlayıp günümüze kadar süren “Askıda” adlı yapıt serisi, figür resminden yola çıkarak salt fırça hareketlerine dayalı soyut resimlere uzanan geniş bir süreci kapsıyor. Başlangıçta çoğunlukla tuval üzerinde üretilen bu yapıtlar, zamanla daha renkli ve deneysel nitelikler taşıyan kâğıt işlerine evrildi. Sanatçının üretiminde önemli bir yere sahip olan bu kâğıt işler, farklı iki ve üç boyutlu malzemelerle birlikte değerlendirildiğinde ayrı bir grup olarak öne çıkıyor. Sanatçının son dönem kâğıt işleri, aynı resimdeki davranışı gibi ve başından beri süregeldiği üzere, giderek soyutlaşan bir yapı taşıyor. “Askıda” başlıklı koleksiyon sergisi, Ata’nın üç boyutlu vitray eserlerini (Askıda Akışkan Bedenler) de ilk kez sanatseverlerle buluşturuyor.
Küratörlüğünü, sanatçının eşi Gönül Karakan Ata’nın üstlendiği “Askıda” sergisinin afiş, broşür ve davetiye gibi dijital tüm görsellerinin tasarımı Ahmet Öktem imzasını taşıyor. Sergi, Gönül Ata, Ahmet Öktem ve Mustafa İlik yönetiminde yaklaşık bir yıl süren kolektif bir çalışmanın sonucu olarak sanatseverlerle buluşuyor.