08 ARALIK, PERŞEMBE, 2022

Enerji Müzesi’nde İki Sergi: “Entropi” ve “Ağlayan Söğütler”

Puantilist sanatçı Berkan Baycan’ın “Entropi” sergisi ile Azeri ressam Behruz Kuul’un “Ağlayan Söğütler” sergisi İstanbul Bilgi Üniversitesi santralistanbul Kampüsü Enerji Müzesi’nde 31 Aralık’a kadar sanatseverlerle buluşuyor.

Resimlerinde insanın doğayla olan ilişkisini gözlemlerken izole edilmiş yalnızlığa, tenhalığın ötesinde bir ıssızlığa yer veren Behruz Kuul, “Ağlayan Söğütler” sergisinde diğer serilerinde betimlediği medeniyet izlerinden vazgeçerek insanın doğayla olan ilişkisinde doğanın üstünlük ve önceliğini ön plana çıkartıyor. Behruz Kuul’un “Ağlayan Söğütleri” sergisindeki Türkiye’nin ilk enerji santrali olan Silahtarağa Elektrik Santrali’nin içine yerleştirilmesi ve buradaki dizilimi doğa-insan gerilimini başka bir boyuta taşıyor. Mekânın işlerle yarattığı kaçınılmaz diyalog neticesinde, mekânın kendisi eserle birleşerek adeta bir arka plana dönüşüyor; sanatçının diğer kompozisyonlarındaki doğa manzarasının yerini endüstriyel bir manzara alıyor. Behruz Kuul, doğaya olan tutkusunu ve inancını sanat anlayışındaki minimal ve tekilci ifade biçimine paralel olarak, söğüt ağacının varlığında ve tek başınalığıyla ifade ediyor. Estetik dokunuşuyla, hünerli fırça darbeleriyle salkım söğüdü doğadaki gerçekliğinden soyutlayarak renkli ve özgün bir biçimde yeniden ele alıyor.

Çalışmalarında renklerin en canlı hâlini yansıtan puantilist tekniği kullanan ve sanat eserlerini multidisipliner bir yaklaşım ile oluşturan Berkan Baycan, “Entropi” başlıklı sergisi için şunları söylüyor: “Uzun yıllardır bütünün parçalarını bir dinamikte tutma çabasına karşı ortaya çıktı ‘Entropi’. Bununla birlikte eserlerim hâlâ yola çıkışımdaki arketipleri ile aynı düzlemi paylaşıyor. Fakat belleğimdeki yolculuğumun, vardığı noktanın beni büyük bir hayal kırıklığına uğrattığını da söylemeliyim. Parçaları bir arada tutmanın süreçleri daha içinden çıkılmaz bir hâle getirdiğini görüyorum. Bu sergide ifade biçimimi değil noktalarımın hareketlerini daha özgür bıraktığımı hissedebilirsiniz. Buna rağmen yer yer bu sergimdeki eserlerimde sınırları ve bütünleri korusam da bunun bir geçiş süreci olduğunun da farkındayım. Hâlâ gözlemcinin gücünü ve etkilerini kullanmak istiyorum. Fakat bunu daha özgür bir şekilde ifade ediyorum ve bu geçişleri de benliğimdeki keskin yollar ve basamaklardan ibaret olduğunun da altını çizmeliyim.”

“Entropi” ve “Ağlayan Söğütler” sergilerini 31 Aralık’a kadar İstanbul Bilgi Üniversitesi santralistanbul Kampüsü’nde yer alan Enerji Müzesi’nde ziyaret edebilirsiniz.

Künye:
1-3. Behruz Kuul
​4-5. Berkan Baycan

0
1733
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage