Dirimart, Ebru Uygun’un “Islak Işık” başlıklı kişisel sergisini 5 - 29 Ocak tarihleri arasında sanatseverlerle buluşturuyor.
Resminin konusunu yine resmin kendi bileşenlerini sorgulayarak oluşturan Ebru Uygun, üretim pratiğinin odağını tuval yüzeyinin ötesine taşıdığı son dönem işlerini “Islak Işık” sergisi ile izleyiciye sunuyor. Sanatçının ilk dönem çalışmalarında tuvalin parçalanarak tuvali örttüğü, içe doğru kapanan jestler, yeni çalışmalarında içten dışa doğru bir hareketle oluşturduğu bağlamı kavramsal bir düzlemden koparıp gözle görünür kılıyor. Sergide izleyicinin mekân algısını yeniden kurgulayan sanatçı, ışığın resmi gösteren değil resme ait olan bir eleman olarak var olduğu eserleri bir araya getiriyor.
Sergide yer alan resimler kendi bünyesi içerisinde birikme, tortulanma, parçalanma, bozulma, kırılma, iyileşme, dönüşme gibi süreçlerden geçerek bir durumdan başka bir duruma ve belki de ondan hiç beklenmeyen referansların ihtimallerine kapı aralıyor. Çimento, alçı, fayans, tutkal gibi malzemeler pigmentlerle buluşarak tuval bezinin içerisinde kendi “pıhtılarını” yaratıyor; sanatçı bu birikerek taşlaşan topografyaları yatay düzlemden kurtararak zeminin oryantasyonuyla oynuyor. Bu zemin kayması tıpkı zihnin bir yol bulup kendini aşina imgelere sürüklemesi gibi izleyiciyi bir manzaranın parçalarına baktığına ikna ediyor. Uygun’un kanvasa müdahalesiyle başlayan ve malzemenin yönlendirmesiyle son şeklini alan resimleri izleyiciye her bakışta kendi manzarasını yaratma imkânı veriyor.
Künye:
1. Halfeti’nin Siyah Gülleri Black Roses of Halfeti, 2022 Tuval üzerine karışık teknik, mixed media on canvas 238 x 331 cm
2. Recoded Red, 2022 Tuval üzerine karışık teknik, mixed media on canvas 180 x160 cm
3. Spaceless Time, 2022 Tuval üzerine karışık teknik, mixed media on canvas 160 x 140 cm