18 NİSAN, ÇARŞAMBA, 2018

37. İstanbul Film Festivali Ödülleri Sahiplerini Buldu!

Festivalin kapanışını yapan 37. İstanbul Film Festivali Ödül Töreni dün akşam Rahmi M. Koç Müzesi’nde yapıldı. Yekta Kopan’ın sunumuyla gerçekleşen gecede Uluslararası ve Ulusal Altın Lale ödüllerinin yanı sıra, Ulusal Yarışma bölümünde En İyi Yönetmen, Jüri Özel Ödülü, En İyi Kadın Oyuncu, En İyi Erkek Oyuncu, En İyi Senaryo, En İyi Görüntü Yönetmeni, En İyi Kurgu ve En İyi Özgün Müzik ödülleri takdim edildi. Ödül töreninde ayrıca Ulusal Belgesel Yarışması, Ulusal Kısa Film Yarışması ödülleri, Seyfi Teoman En İyi İlk Film Ödülü, Sinemada İnsan Hakları Ödülü ve Uluslararası Sinema Eleştirmenleri Federasyonu (FIPRESCI) Ödülleri’nin kazananları da açıklandı.

Geçtiğimiz yıl Altın Lale Ödülü’nü alan yönetmen João Pedro Rodrigues başkanlığında gerçekleşen 37. İstanbul Film Festivali Uluslararası Yarışma jürisinde yönetmen Marcelo Martinessi, oyuncu Angeliki Papoulia, müzisyen Pivio ve Tallinn Film Festivali Direktörü Tiina Lokk yer aldı. Ulusal Yarışma’da en iyi filme verilen Altın Lale Ödülü için, yapımı 2017-2018 sezonunda tamamlanan 13 film yarıştı. Bu yıl yarışmadaki 10 filmin dünya prömiyeri, birinin ise Türkiye prömiyeri festivalde yapıldı. Ulusal Yarışma jürisi ise yönetmen Pelin Esmer başkanlığında gerçekleşti. Ulusal Yarışma Jürisi’nin diğer üyeleri, görüntü yönetmeni Gökhan Tiryaki, oyuncu Selen Uçer, şair Küçük İskender ve sinema yazarı Barbara Lorey de la Charrière oldu.

Altın Lale Uluslararası Yarışma


  • Altın Lale – Western (Valeska Grisebach)
  • Jüri Özel Ödülü – Cocote (Nelson Carlo de los Santos Arias)


Sinemada İnsan Hakları Yarışması


  • Ayaz / Frost (Sharunas Bartas)

“Jüri olarak Sinemada İnsan Hakları bölümünde yer alan filmleri izlemek müthiş bir yolculuk oldu bizim için. Bu bölümden tek bir filmi ödüllendirmek çok zorlu olsa da seçtiğimiz filmin savaş şartları altında insan ruhunun karmaşıklığını büyük bir derinlikle yakaladığını düşünüyoruz.”


Ulusal Yarışma

Altın Lale En İyi Film – Borç (Vuslat Saraçoğlu)

En İyi Yönetmen – Yol Kenarı filmiyle Tayfun Pirselimoğlu

Jüri Özel Ödülü – Onat Kutlar anısına: Kelebekler (Tolga Karaçelik)

Mansiyon – Hewno Bêreng / Renksiz Rüya (Mehmet Ali Konar)

En İyi Senaryo Ödülü – Sofra Sırları filmiyle Ümit Ünal

En İyi Kadın Oyuncu Ödülü – Sofra Sırları filmindeki rolüyle Demet Evgar

En İyi Erkek Oyuncu Ödülü – Kelebekler filmindeki rolüyle Tolga Tekin

Yol Kenarı filmindeki rolüyle Tansu Biçer

En İyi Görüntü Yönetmeni Ödülü – Kaçış filmiyle Florent Herry

En İyi Kurgu Ödülü – Sofra Sırları filmiyle Osman Bayraktaroğlu

En İyi Özgün Müzik Ödülü – Güvercin filmiyle Canset Özge Can

Ulusal Kısa Film Yarışması


  • En İyi Kısa Film – Sana İnanmıyorum Ama Yerçekimi Var (Umut Subaşı)

Günlük yaşamın tuhaflıklarını ve saçmalıklarını (çok zorlu bir yoldan) birçok anlatı katmanından kesitlerle sunabildiği için...”


  • Mansiyon – Doğu Yakası (Harun Durmuş)

“Aşina olduğumuz mülteci krizini özgün ve enerjik bir yönetmenlik hüneriyle dönüştürebildiği için...”


Ulusal Belgesel Yarışması


  • En İyi Belgesel – Parçalar (Rojda Akbayır)

“Kişisel ve fazlasıyla kırılgan bir öyküyü yinelenen toplumsal trajedilerin yaşandığı bir coğrafya sahnesinde, evrensel ve dengeli bir anlatıma dökmeyi başardığı için…”


Seyfi Teoman En İyi İlk Film Ödülü


·           Güvercin (Banu Sıvacı)


FIPRESCI Ödülleri


·           Uluslararası Yarışma’da The Rider (Chloé Zhao)

“Erkekliğin kırılganlığını betimlerken kullandığı, gerçekçi anlatımı incelikli bir görsel şiirsellikle birleştiren estetik tarzı nedeniyle…”


·           Ulusal Yarışma’da Körfez (Emre Yeksan)

“Günümüz Türkiye’sinin rahatsızlıklarına sarsıcı bir anlatımla yaklaşması ve özgün yönetmenlik becerisi nedeniyle…”


·           Ulusal Kısa Film Yarışması’nda Kötü Kız (Ayce Kartal)

“Çocukluğa dair peşini bırakmayan huzursuzlukları, güzel, sofistike ve moral yükseltici bir şekilde, özgün ve güçlü sinemasal sesinin esin kaynağına dönüştürmesi nedeniyle…”

0
1698
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage