04 ŞUBAT, SALI, 2020

Film Tadında Bir Sergi Deneyimi

Yönetmen Can Kılcıoğlu’nun senaryosunu yazıp yönettiği, 12 sanatçıdan oluşan “Biz Aslında” adlı karma sergi, 18 Ocak – 22 Şubat tarihleri arasında Mixer’de gerçekleşiyor. Risk almayı seven yapısı ile deneysel ve iddialı sergiler düzenleyen Mixer, bu sefer de küratör koltuğuna bir yönetmeni getirerek sanatseverlere adeta film tadında bir sergi deneyimi yaşatıyor.

Film Tadında Bir Sergi Deneyimi

Yoldaki Kedi (2007) ve Karnaval (2013) gibi filmleriyle tanınan yönetmen Can Kılcıoğlu’nun yazıp yönettiği “Biz Aslında” sergisi, bir çiftin tanışmalarından ayrılık sonrası ilk görüştükleri ana kadar uzanan ilişki hikâyesini sinematografik bir konsept ile Mixer’de izleyiciye sunuyor. Sergide Ayça Telgeren, Ahu Akgün, Börte İpek, Bengisu Bayrak, Furkan Öztekin, Mediha Didem Türemen, Meltem Şahin, Meltem Sırtıkara, Okan Kaya, Volkan Aslan ve Yasemin Özcan’ın eserleri yer alıyor. 15 dakikada bir gerçekleşen seanslarla ve içeride ışık ile müziğin yönlendirmesiyle izleyici film tadında bir deneyim yaşıyor. Sergide tuvalden videoya giften seramiğe kadar birçok çeşitte eser görmek mümkün. 

İzleyici, sergide ilk önce Ayça Telgeren’in beton ve bronzdan oluşan eseri Karşılaşma sahnesi ile karşı karşıya geliyor. Sonrasında tuval üzeri akrilik İlk Öpüşme ile Börte İpek’in yumuşak fakat tutkulu eseri görülüyor. Devamında ise Furkan Öztekin’in Güneş Doğana Kadar Sohbet sahnesi kolajı, Meltem Şahin’in Sevişme sahnesi gif’i, Yasemin Özcan’ın Kahvaltı sahnesi seramik yerleştirmesi yer alıyor. Mediha Didem Türemen’in Beraber Uyuma sahnesi gravürü, Volkan Aslan’ın Gülme Krizi sahnesi videosu, Bengisu Bayrak’ın önce tuval üzerine yağlı boya eseri ve yanında ise doku üzerine sulu boya ile 16 parçadan oluşan Omzunda Ağlama sahnesi göze çarpıyor. Ayrı bir köşede, detay olarak eserin önüne iplerle örümcek ağları görünümü de yerleştirilmiş olan Meltem Sırtıkara’nın tuval üzerine akrilik Kavga sahnesi görülüyor. Daha sonra, geniş bir duvarda Ahu Akgün’ün, aralarında ufak yazı detayları da dikkat çeken 13 parçadan oluşan kumaş üzerine yağlı boya ile Ayrılık sahnesi bulunuyor. Son olarak ise Karşılaşma sahnesi ile açılışı gerçekleştirmiş olan Ayça Telgeren bu defa da Ayrılık Sonrası İlk Karşılaşma sahnesi video yerleştirmesiyle serginin kapanışını gerçekleştiriyor.  

​Sanatçıların, kendilerine verilen bu sahneler üzerine oluşturdukları eserlerdeki farklı farklı yorumlarının yanı sıra, farklı disiplinlerde de eserlerin bulunmasıyla sergi bambaşka bir boyut alıyor. Sergide, her eserin kendine göre bir yeri ve olay örgüsü olması ile aynı zamanda kendine göre ışıklandırması ve müziklendirilmesi de bulunuyor. Herkesin kendinden, kendi geçmişinden, kendi ilişkilerinden bir parça bulabileceği “Biz Aslında”, hikâyesiyle hem romantik hem de gerçekçi bir perspektif barındırıyor. 

Sinema ve sanatı bir araya getirerek izleyiciye sıra dışı bir deneyim yaratan “Biz Aslında” sergisini, 22 Şubat 2020 tarihine kadar pazar ve pazartesi günleri hariç her gün 11:00 – 19:00 saatleri arasında Mixer’de ziyaret edebilirsiniz. 

0
2907
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage