
RS Sanat Alanı, M. Kıvanç Gökmen’in küratörlüğünü üstlendiği “İyileştiğim Yer” sergisini 14 Aralık’a kadar Nişantaşı Koru’da sanatseverlerle buluşturuyor.
Ahmet Duru, Asaf Erdemli, Bedran Tekin, Ceylan Dökmen, Emrah Yücel, Gönül Nuhoğlu, Haşime Altaylı, İrfan Erdal ve İsmet Doğan’ın çalışmalarını bir araya getiren “İyileştiğim Yer” sergisi, modern bireyin var olma, iyi olma ve iyileşme hâline odaklanan çok katmanlı bir üretim alanı öneriyor. Sergi, kişinin etrafında olup bitenlere karşı vicdanını ve aklını nasıl çalıştırdığına dikkat çekiyor; bireyin kolektif hareketlerden giderek uzaklaşıp, kendi “gemisini yürütme” derdindeki bir uyum makinesine dönüşebildiğini öne sürüyor.
Sanatın sunduğu sınırsız yaratım imkânına güvenerek izleyiciyi mekândaki eserler üzerinden sanatçılarla sezgisel bir düzlemde buluşmaya davet ediyor. “İyileştiğim Yer”, özgürlüğü; sürekli konuşmak ve bildiğini tekrar etmekten ziyade, emin olduğunu sandığı şeyleri bile baştan düşünme cesaretiyle yeniden tanımlamayı öneriyor.
Sergi, izleyiciye aynı anda bir dizi temel soru yöneltiyor: “Bizi var eden doğayı, gündelik konforumuz uğruna ne kadar terk edebiliriz? Vicdanı ve ruhaniyeti, çıkar ilişkilerimize göre nereye kadar eğip bükebiliriz? Sosyoekonomik şartların zorladığı dönemlerde, popüler kültürün yüzeysel “iyi hisset” söylemlerine kapılmadan, aklın ve mantığın açtığı diyalektik süreçlere hâlâ inanıyor muyuz? Günü mü kurtarıyoruz, yoksa gerçekten çözüm mü üretiyoruz? Düşünürken gerçekten özgür müyüz, yoksa yalnızca özgür olduğumuzu mu sanıyoruz?” Küratör M. Kıvanç Gökmen, bu sorular ve önermeler eşliğinde, sergi aracılığıyla statik ve kesin bir sonuca varmaya çalışan koşullu süreçlerin dışına çıkmayı deniyor.
Künye:
1. Bedran Tekin, 80 x 110 - Aradakiler, 2025 tuval üzerine akrilik boya
2. Gönül Nuhoğlu
3. İrfan Erdal, Yalancı Bahar III 50 x 50 cm
4. Asaf Erdemli, Sergi Hali, 2025 183 x 142 cm inşaat demiri, metal saç
5. Ceylan Dökmen, Günes_ Agaci_2023 120x100x60 metal