15 AĞUSTOS, PAZAR, 2021

“Hafıza Sarayı” Kavramına Odaklanan Bir Sergi

Erken Cumhuriyet döneminin önemli sivil mimari örneklerinden biri olan ve Bozlu Art Project’in sanatsal etkinliklerine ev sahipliği yapan Şişli’deki tarihi Mongeri Evi, küratörlüğünü Dr. Özlem İnay Erten’in üstlendiği “Hafıza Sarayları” başlıklı sergiye 28 Ağustos'a dek ev sahipliği yapıyor.

Serginin ismi Antik Yunan ve Roma medeniyetlerinden beri kullanılan, bilginin mekânlar üzerinden görsel yolla hatırlanmasını sağlayan “Hafıza Sarayı” tekniğinden geliyor. İtalyan asıllı mimar Giulio Mongeri’nin yaşamı ve Mongeri Evi’nin tarihine odaklanarak arşivsel bilgiler eşliğinde mekân ve bellek ilişkilerini sorgulayan sergide Meliha Sözeri, Server Demirtaş ve Evren Erol’un eserleri yer alıyor. Sergi Sultan Abdülmecid döneminde (1839-1861) saray doktoru olan ve Türkiye’de modern psikiyatrinin kurumsallaşmasında önemli rolü olan Dr. Luigi Mongeri’den (1815- 1882) başlayıp, mimarlık tarihimizde iz bırakan önemli isimlerden biri olan oğlu mimar Giulio Mongeri’nin (1873-1951) İstanbul’dan İtalya’ya uzanan yaşam öyküsüne ve Cumhuriyet’in ilk yıllarında Sadıkoğlu Ailesi için yapılan Mongeri Evi’nin “Pakize Tarzi Kliniği”, “Ataman Kliniği”, “Yüzyıl Işıl İlkokulu” gibi isimler alarak zaman içinde geçirdiği değişimlere odaklanıyor.

Sergide Giulio Mongeri’nin yaşamı ve Mongeri Evi’nin tarihini arşivsel bilgi ve belgeler eşliğinde sunmayı hedeflediklerini belirten Küratör Dr. Özlem İnay Erten, serginin kurgulanmasıyla ilgili düşüncelerini şu şekilde açıklıyor: “Mekanların yaşam öyküleri de insanların yaşam öykülerine benzer mi? Mekanların belleğiyle, belleğimizdeki mekanlar hangi noktada kesişir? gibi sorular eşliğinde anıların gölgesindeki anıtsal mimari eserlere, kolektif belleğe dair izler üzerinden yaklaşmaya çalıştığımız sergide bu düşüncenin yansımalarını güncel sanat pratikleri üzerinden deneyimlemek mümkün olacak.”

​Bugün (20 Nisan) sanatseverlerle buluşan “Hafıza Sarayları” başlıklı sergi 28 Ağustos tarihine kadar Bozlu Art Project Mongeri Binası’nda ziyaret edilebilir.

Künye:
1- Meliha Sözeri, Sınır uçları, 2018, heykel enstalasyon
2- Evren Erol,No 7, 2016, polyester üzerine akrilik boya,ahşap,70 x 68 x43 cm  
3- Server Demirtaş, Düşünen Kadın Makinesi, 2013, motor, mekanik sistemler, delrin, polyester, 145 x 48 x 56 cm
​4- Mongeri Binası 

0
814
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage