17 EKİM, SALI, 2023

Ferda Art Platform’dan İki Yeni Sergi

Ferda Art Platform, 19 Ekim-11 Kasım tarihleri arasında, Sinan Orakçı’nın “İştahların Makamı” sergisini Ana Salon’da, Ebru Sargın L.’nin “Sessizlik Manzaraları” sergisini ise Proje Alanı’nda sanatseverlerle buluşturacak.

Sinan Orakçı’nın “İştahların Makamı” başlıklı ilk kişisel sergisinde yer alan, şuurun düzenleyici kontrolünden bağımsız olan resimler, bir mantık çerçevesinde belli bir estetik ya da ahlaki ön yargının kontrolü olmadan imgeler aracılığıyla düşünceyi ifade etmeyi amaçlıyor. Bu eserlerin üretim sürecinde sanatçının düşüncesi arzuların ve kaygıların gerçek kaynağına inebilmek, bilinçaltının bir dışavurumu olan yaratıcı süreci akıl ve mantık deneyiminden özgürleştiriyor. Nevroz, bilinçaltı, rüya ve hafıza kavramlarına odaklanan sanatçı, belleğini bir arkeolog gibi inceleyerek düş ve gerçek arasında mistik bir dünyaya bakıyor. Arzu ve iştah arasındaki ilişkiyi alışılmışın dışında renklerle inceleyen sanatçı klasik natürmorta göz kırparak kendine özgün bir ışık gölge evreni yaratıyor. Güncel bir ikonografik dil kullanan sanatçının eserleri gerçek ve hayal arasında gidip geliyor.

Ebru Sargın L.’nin “Sessizlik Manzaraları” başlıklı ilk kişisel sergisi, minimal mimari çizgilerle resmedilmiş, neredeyse soyut bir estetik formla işlenen çalışmalardan oluşan bir seriyi izleyici karşısına çıkartıyor. Ebru Sargın L., sanatına performans sanatçısı kimliği ile çıkış yaptıktan sonra üzerine çalıştığı “sessizlik” kavramını, bu kez bedenin sınırlarını aşarak yeni bir arayışa giriyor. Sanatçı, serginin ana teması olan “sessizlik”i, günümüz kentlerinin sessizleşen mekânlarıyla özdeşleştiriyor. Bu mekânların sessizliğini ve yalnızlığını, Platon’un meşhur “mağara” metaforundan esinlenerek ele alıyor. Bu metafora göre aklın saf faaliyetinin kapsama alanı dışında ruh, bedenin içerisinde karanlık bir mağarada yaşamakta ve ancak zincirlerini kırıp mağaradan dışarı adım atabildiğinde ilk başta ışığın gözlerini kör etmesine rağmen cesaretle hakikatin bilgisine ulaşabiliyor. Airbrush tekniğiyle tasvir edilen bu mekanik dünya, izleyiciye içsel bir yolculuk deneyimi sunuyor. Üçgen formların hâkim olduğu resimler, sessizlik ve yalnızlık temasına iletişim kuruyor. Her bir eser, gri palet içinde sessizliğin ve yalnızlığın farklı yönlerini ifade ederken, aynı zamanda modern kentlerin de sessizliğini gözler önüne seriyor.

Künye:
1. Ebru Sargın L., Acrylic on canvas, 70x100cm, 2023
​2. Sinan Orakçı, 2023, ''Gün I'', Tuval üzerine yağlı boya, 130x130 cm

0
908
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage