Neş’e Erdok, Hüsnü Koldaş, Kemal İskender, Nedret Sekban, Resul Aytemür ve Ahmet Umur Deniz’in eserlerini bir araya getiren “Ağaçlar Gibi Konuşmak” başlıklı sergi, 16 Kasım’a kadar Brieflyart Galeri’de sanatseverlerle buluşuyor.
Aslı Bora’nın küratörlüğünü üstlendiği “Ağaçlar Gibi Konuşmak” sergisi, şair Rainer Maria Rilke’nin “Ağaçların arasında yalnız hissetmez insan; onlar hep birlikte ayakta durur,” dizelerinden ilham alıyor. Bir arada olmanın hem yükünü hem de ferahlığını sanat aracılığıyla gösteren sergi, kuşaklararası sessiz diyalogları görünür kılıyor. Farklı kuşaklardan sanatçıları buluşturan sergi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nin köklü geleneğini ve Neşet Günal Atölyesi’nin ortak belleğini, günümüz sanatında yeniden görünür kılıyor. Sergi, bu belleğin bugüne uzanan etkisini izleyiciye sunuyor.
Seçki, aynı atölyeden beslenen farklı kuşakların, kolektif bakışlarını ve özgün yaklaşımlarını yakından inceleme imkânı sunuyor. Neş’e Erdok’un insan ruhunun kırılganlığını yoğun bir gerçekçilikle aktaran figürleri, serginin duygusal yükünü taşıyan en güçlü katmanlardan birini oluşturuyor. Hüsnü Koldaş’ın disiplinli ama deneysel yaklaşımı, işler arasındaki sessiz diyaloglara farklı bir ritim ekliyor. Araştırmacı tavrıyla düşünsel bir omurga kuran Kemal İskender’in işleri, Akademi’nin titiz disiplinini hatırlatırken serginin kavramsal zemininin de altını çiziyor. Nedret Sekban, insan bedeninin dramatik gücünü öne çıkaran figürleriyle serginin görsel yoğunluğunu belirginleştiriyor. Resul Aytemür, Beyoğlu sokaklarının renkli atmosferini işlerindeki güçlü paletle yansıtarak, kentsel belleği canlı bir duyarlılıkla görünür kılıyor. Ahmet Umur Deniz ise toplumsal hafızayı bireysel deneyimlerle harmanlıyor; gerçekleşmiş olayların izini sürerken geleneği çağdaş bir dille yorumluyor ve sergiye geleceğe uzanan bir perspektif kazandırıyor.