15 NİSAN, CUMA, 2022

Barın Han Üç Yeni Sergiye Ev Sahipliği Yapıyor

Barın Han “Kadınlık ve Sürdürülebilirlik” başlıklı sergiyi 30 Nisan’a, “yemin etmedim ki” başlıklı sergiyi ise 4 Haziran’a kadar sanatseverlerle buluşturuyor. Ayrıca Barın Han “SENKRON ‘Eş Zamanlı Video Sergileri’” kapsamında Videoist kolektifinin küratörlüğündeki dokuz sanatçının eserlerinden oluşan “İmgenin Parçalı Doğası” başlıklı sergiye 30 Nisan tarihine kadar ev sahipliği yapıyor.

İsviçre-Türkiye sanat projesi “Kadınlık ve Sürdürülebilirlik”, sürdürülebilirliğin öncelikli durumunu sanat aracılığıyla kadın bakış açısından ele alıyor. Kültürlerarası özgün proje olan “Kadınlık ve Sürdürülebilirlik” sanat, feminizm ve çevresel konulardaki kilit isimleri bir araya getiriyor. Proje için İsviçre’den, Talaya Schmid, Aglaia Haritz ve Patricia Jacomella ve Türkiye’den ise, Gözde İlkin, SENA ve Ecem Yerman, sanatsal bir etkileşim ve sanat üzerine konuşmalar, atölyeler, performans, açık oturumlar ile İstanbul’da sergilenecek işlerin üretim süreci için Ankara’da buluştu. Farklı jenerasyonlardan feminist sanatçılar arasında bu diyalog sürecinde “Daha adil ve sürdürülebilir bir gelecek için sanat ve kadınlar neler yapabilir? Şimdiye kadar birbirinden bunca ayrı düşmüş doğa ve kültür, birey ve topluluk, bilginin farklı disiplinleri, rasyonalite ve bilinçliliğin diğer türleri yeniden nasıl bir araya getirilebilir? Sanatsal projeler vasıtasıyla yeni ağlar ve bağlantılar nasıl yaratılabilir?” sorular ele alınacak.

Bir yılı aşkın süredir yürüttükleri yakın diyalogları ve kendi çalışma süreçlerini düşünsel ve sezgisel akrabalıkları bağlamında tartışmaları sonrasında Başak Kaptan, Elif Öner, Evren Erlevent, Evrim Kavcar, Kıymet Daştan ve Sevgi Aka üretimlerini “yemin etmedim ki” sergisi kapsamında izleyiciyle buluşturuyor. Serginin merkezini kalıplar, geriye kalanlar, kalıba sığmamak, kalıptan taşmak, kalıbın aşınması, kalıpları kırmak, kalıp hatası gibi odaklar oluşturuyor. Sanatçıların türlü denemeleri arasında “karından ve kenardan” diye nitelendirilebilecek üretimleri, açık olduğu süre boyunca değişiklikler gösterecek bir sergi hâline geliyor.

Hat sanatını konu edinen 1977 tarihli TRT belgeselinde Emin Barın, tesirinde kalıp heveslendiği geleneksel bir formdan, divânî yazıdan bahseder. Bu yazıdaki oynaklığı, hareketliliği, dinamizmi sevmiştir. Öğrencilerine fermanları gösterirken Barın, “... zamanında, ne yazık ki kendileri yeminli oldukları için, hattatlar bu yazıyı diğer kompozisyonlarda kullanamamışlar. Ben yeminli olmadığım için bu işe rahat rahat başladım” diyerek, esprili bir üslupla gelenekle içerden kurduğu esnek bağı ifade eder. 

“yemin etmedim ki” geleneği gören, fakat onu geçmişe ve belirli bir kalıba hapsetmeyen, deneye, oyuna ve canlılığa yer açan bir yaklaşımın gülümseten bir ifadesidir. Bir özerklik ilanıdır.

Video sanatının, disiplinler arası, geçişli ve öz dönüşümsel yapısına odaklanan “İmgenin Parçalı Doğası” sergisinde Berat Işık, Erdal Duman, Esin Aykanat Avcı, Ferhat Satıcı, Janis Rafa, Hülya Özdemir, Mehmet Öğüt, Serkan Demir, Servet Koçyiğit’in eserleri yer alıyor. Ayrıca sergi mekânında video çalışmalarının gösterimlerinin yanı sıra sanatçıların video eserlerinin içeriğine destek veren ve arka planını oluşturan obje, doküman, heykel, resim ve fotoğraf çalışmaları da izleyiciye sunuluyor.

“Kadınlık ve Sürdürülebilirlik” ve “İmgenin Parçalı Doğası” sergilerini 30 Nisan’a, “yemin etmedim ki” başlıklı sergiyi ise 4 Haziran’a kadar pazartesi günü hariç haftanın her günü 12:00 - 18:00 saatleri arasında Barın Han’da ziyaret edebilirsiniz.

Künye:
1-3.  “Kadınlık ve Sürdürülebilirlik”
4. Hülya Özdemir "İmgenin Parçalı Doğası" 
5. Janis Rafa "İmgenin Parçalı Doğası"
6. Evrim Kavcar “yemin etmedim ki” 
​7. Kıymet Daştan “yemin etmedim ki” 

0
2748
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage