Sanatçı Baran Kurtoğlu’nun politik bir olgunun doğrudan temsiline yönelmek yerine, temsilin kendisini sorgulamayı önerdiği eserlerinden oluşan sergisi “İkonlar, Ölümler ve Kalan Şüpheliler” 12 Eylül’de Gülden Bostancı’da ziyarete açılacak.
Kurtoğlu sergisini şöyle anlatıyor: “Günümüzün en belirgin paradokslarından biri, düzeni tesis etme iddiasıyla ortaya çıkan iktidar biçimlerinin, aynı anda kendi istisna koşullarını üretmeleridir. Giorgio Agamben, bu “istisna hali”ni olağanüstünün olağanlaşması olarak tarif eder. Normalin yerine geçen bu “yeni normal” durumu, yalnızca kriz anlarına değil gündeliğin en sıradan katmanlarına da sızar; devletin, iktidarın ve toplumun kolektif belleğinde derin izler bırakır. Böylece kişi ile şüpheli, tanık ile fail, beden ile gölge arasındaki sınırlar giderek bulanıklaşır.
Bu bağlamda sergi, politik bir olgunun doğrudan temsiline yönelmek yerine, temsilin kendisini sorgulamayı önerir. Görsel düzenekler, yalnızca estetik biçimler üretmez; aynı zamanda iktidarın işleyişine dair kodlar taşır. Tarihsel ve siyasal bağlamda imajların dolaşımı, belirli bakış rejimlerinin inşasıyla doğrudan bağlantılıdır. Burada mesele, tekil olayların kendisi değil; onların nasıl temsil edildiği, hangi söylemsel çerçevelere oturtulduğu ve hangi görsel stratejilerle dolaşıma sokulduğudur.”
“İkonlar, Ölümler ve Kalan Şüpheliler” başlıklı sergi 25 Ekim’e kadar Antalya – Muratpaşa’da yer alan Gülden Bostancı galeride görülebilir.
1. "Altısı bir arada" tuval üzerine yağlı boya 13.5x20cm (her biri) 2025
2. “Görsel Rejim”, billboard üzerine karışık teknik 392x221cm 2025
3. “Şiddetin ve Direnişin Jestleri” 3D print üzerine yağlı boya 23x8x8cm 2025