Dirimart, Austin Eddy’nin “Galata Sunset” başlıklı kişisel sergisini 2 Ekim-2 Kasım tarihleri arasında Pera’daki mekânında sanatseverlerle buluşturacak.
“Galata Sunset” sergisi, sanatçının 2024 yazında İstanbul’a yaptığı ziyaretten ilhamla Brooklyn’deki atölyesinde ürettiği yeni resimlerini bir araya getiriyor. Austin Eddy, İstanbul’un dokusu ve ışığından beslenerek figürler ile soyut biçimleri buluşturuyor; gündelik yaşamın şiirselliğini hikâye anlatımına açık ve renk yönelimli bir üslup ile yansıtıyor. Sanatçının çalışmaları, gündelik deneyimlere özgü lirizmi özgün bir görsel dille aktarırken biçim ve hissiyat arasındaki ilişkiyi öne çıkarıyor. Stilize edilmiş formlar ve katmanlı yüzeyler kullanarak izleyicide güçlü çağrışımlar uyandıran Eddy, duyguların, ilişkilerin ve doğanın soyut tasvirlerini resimsel bir alfabeye dönüştürüyor. Kuşlar ve organik şekiller gibi tekrar eden motifler, sanatçının anlatısında hem tanıdık hem de sezgisel bir dilin oluşmasına aracılık ediyor.
Eddy’nin keskin kenarlarla gevşek fırça izlerini buluşturduğu tuvalleri, biçim ile renk arasında şiirsel bir gerilim yaratıyor. Renk, sanatçının çalışmalarında kimi zaman anlatıyı yapılandıran taşıyıcı bir unsur, kimi zamansa yalnızca belirli bir ruh hâlini açığa çıkaran bir ifade aracı olarak öne çıkıyor. Dikey ve yatay düzlemler üzerine kurulu kompozisyonları, figüratif ile soyut arasında salınarak izleyiciyi resmin içinde gizlenen anlatının izlerini keşfetmeye davet ediyor.
“Galata Sunset”te yer alan eserler, Austin Eddy’nin renklerle biçimlendirdiği atmosferlere izleyiciyi çekme arzusunu yansıtıyor. Sergide gölge ve ışık ilişkisi biçimsel sınırlara bağlı kalmaksızın, resmin tüm yüzeyine yayılan renk blokları aracılığıyla kuruluyor. Her bir tuval, içsel bir manzaranın, bir duygunun ya da geçici bir ruh hâlinin soyut bir düzlemde bedenselleşmiş kaydı niteliğinde. Sanatçının yaklaşımı doğrudan ve içgüdüsel görünse de bu sezgisel tavır yapısal bir bilinç ve formal bir disipline dayanıyor. Sanatçı, evrensel olarak algılanabilen duygular ile son derece kişisel anlamları eşzamanlı olarak görünür hâle getiriyor.
Sanatçı, işlerine isim verirken doğadan, günün belirli zamanlarına dair gözlemlerinden ve kişisel deneyimlerinden ilham alıyor –tıpkı “Galata Sunset” sergisinin, Austin Eddy’nin 2024 yazında İstanbul ziyareti sırasında karşılaştığı metinsel bir ifadeden esinlenerek şekillenmesi gibi. Bu başlıklar, izleyicinin resimlerle kurduğu bağı güçlendirirken onlara duygusal bir yön de kazandırıyor. Doğayı, hafızayı ve gündelik deneyimleri renk ve biçim yoluyla soyutlayan Eddy, kendi içsel manzaralarını evrensel bir duygu diline dönüştürüyor.