10 AĞUSTOS, ÇARŞAMBA, 2022

Piknik Works, Jerusalem Design Week 2022’de Yer Aldı

Tasarım kolektifi Piknik Works, Jerusalem Design Week 2022’de Piknik SALON isimli bir performans gerçekleştirdi.

2016 yılında Oğul Can Öztunç ve Atıl Aggündüz tarafından kurulan Piknik’e daha sonra Melodi Gülbaba ve Burçe Gökhun katıldı. Piknik, kendini çağdaş yaratıcı mekaniklerden besleyen bir oluşum olarak sanat, mimari ve grafik tasarım alanlarının sınırları arasında akrobasi yaparak 21. yüzyılın görsel ve mekânsal dilini yeniden tanımlamayı hedefliyor.

Piknik’in daha önce İstanbul ve Stockholm’de üç farklı performatif çizim süreci geçiren ve devam eden performanslar serisi “Performative Drawing” (Performatif Çizim) projesinin dördüncü adımı olan Piknik SALON, Jerusalem Design Week 2022 İsrail’de gerçekleşti. Bu performansta Piknik Works, diğer performanslarda olmayan yeni bir düzenle, ekibin tasarladığı ve her noktası beyaza boyanmış bir yemek odası düzenini kendi kanvası hâline getirmeyi ve performatif çizim sürecini bu yemek masası şeklindeki kanvas üzerinde ilerletmeyi denedi. Kurucu ortaklar ve Piknik Works’ün çizerleri olan Oğul Öztunç ve Atıl Aggündüz, yedi günlük süreç boyunca masayı ve tüm kanvası hikâyeler, açıklamalar, sorular ve çizimlerle doldurdu. Çalışma, Jerusalem Design Week’in genel teması olan “For Now” ile ilgili olarak “şimdi”nin bilgisini çizim yoluyla yedi gün boyunca mekân üzerine aktarıyor. Bu performatif süreç, zamana dayalı bir deneyim olduğu ve tamamıyla yer ve zamana bağlı geliştiği için tüm süreç, eserle birlikte sergilenmek üzere “timelapse” video yoluyla belgelendi. Eser, Tel Aviv Old Jaffa’da yer alan BeAhava Gallery’de sergileniyor.

Piknik, Piknik SALON üzerinde eş zamanlı çizim yaparak ve evlerimizin yeni zamansal ve bedensel deneyimlerinin algılarını sorgulayan yuvarlak masa sohbetlerinde yarattığı tartışmalarla mekânı dönüştürerek izleyiciyi mekânsal/görsel anlatısının yeni serüvenine davet ediyor. Tüm bu konuşmalar, katı lineer hikâye anlatımı kurallarına göre değil, daha çok serbest yapılandırılmış, “hyper-text” bir okuma ile alanın yüzeylerinde görünür hâle geliyor.

Görsel hikâye anlatımı ile uzamsallık arasında güçlü bir ilişki, insanlık tarihi boyunca var olmuştur. Mağara resimlerinden dini yapılardaki görsel anlatıların başyapıtlarına kadar, her kültür, kültürün doğal bir parçası olarak bu düşünceye sahipti. Yakın tarihin bir noktasında, modernite çevresinde bu ilişki zayıflamış gibi görünüyor ve mekânların hikâye anlatma potansiyeli göz ardı ediliyor. Peki, nedenlerini görebiliyoruz ama yine de yeni cevaplara imkân vermek adına yeniden sormak istiyoruz; neden? Mekânın doğrusal olmayan anlatı potansiyelini denemenin zorluğunu alarak, biz bu cevapları bugünün dünyasında çizimle gerçekleştiriyoruz: bu doğrultuda ise her mekânsal öğeyi tuvalimiz olarak görüyoruz. Ebedi değil geçici, planlı değil kendiliğinden, belki kutsal değil ama sıradanlığın enerjisiyle.

​Jerusalem Design Week 2022 (Kudüs Tasarım Haftası)'nun on birinci İsrail edisyonu ve altıncı uluslararası edsiyonu, 23-30 Haziran 2022 tarihleri ​​arasında Kudüs'ün tarihi Hansen Evi'nde gerçekleşti. 40.000'den fazla ziyaretçiyi ağırlayan JDW, Hansen House'da 200 İsrailli ve uluslararası tasarımcı ile 40'tan fazla etkinliğe, sergiye ve enstalasyona sahip.

0
1589
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage