22 AĞUSTOS, PAZARTESİ, 2016

Bir Özgürlük Arayışı Olarak Deneysel Üretim

Çoğunlukla sezgisel bir davranışla kendini akışa bırakarak genelgeçer estetik anlayışın dışına çıkan Erkut Terliksiz, insanoğlunun sosyolojik ve psikolojik karmaşasını ele alırken sürreal paletinin rotasını izleyicinin tam da bilinçaltına yönlendiriyor.

Bir Özgürlük Arayışı Olarak Deneysel Üretim

Ressam, tasarımcı, reklamcı, illüstratör. Sanatın pek çok formuyla iç içe, yenilikçi ve özgün bir isim Erkut Terliksiz. Farklı düşünmeye ve düşündürmeye itecek her şeyden besleniyor. Duygular ve dışa vurum sanatının abc’si. Şimdiye kadar birçok grup sergisi ve beş kişisel sergiye dahil oldu. Terliksiz, kendi yaşamı ve güncel olaylara dair bir içgüdüyle gerçekleştirdiği üretimine devam ediyor. Herbir sergisi bir sonraki için referans niteliğinde olan işlerine epeyce çetrefilli bir hale gelen gündemin nasıl yansıdığını yeni sezonun başında, 22 Eylül’de, x-ist’te açacağı “The Transience of Life” isimli altıncı kişisel sergisinde görebileceğiz.

  • Dreamer¹s Club, 180x100,5 cm, 2016
  • Eggs (Because We Need the Eggs), 138,5 X 92,5 cm, 2016
  • The Futility of Pleasure, 106,5 X 54,5, 2016
  • beynim elektrikle çalışıyor-kağıt üzerine karışık teknik-70x50cm-2010
  • sağlığım yerinde-kağıt üzerine karışık teknik-41x30cm-2010
  • seksi canavar-kağıt üzerine karışık teknik-33x24cm-2010
  • şölen-tükt-150x150cm-2010
  • tartışmanın kimyası-kağıt üzerine karışık teknik-107x77cm-2010
  • yeniden buluşana dek-mdf üzerine karışık teknik-220x170cm-2010
  • çaydanlık cini-kontraplak üzerine karışık teknik-220x170cm-2006
  • devasa-tüyb-104x77cm-2007
  • doğayı seven adam I-mdf üzerine karışık teknik-20x30cm-2007
  • hapşırık-mdf üzerine karışık teknik-70x50cm-2007

hapşırık-mdf üzerine karışık teknik-70x50cm-2007

Çoğunlukla sezgisel bir davranışla kendini akışa bırakarak genelgeçer estetik anlayışın dışına çıkan Terliksiz, insanoğlunun sosyolojik ve psikolojik karmaşasını ele alırken sürreal paletinin rotasını izleyicinin tam da bilinçaltına yönlendiriyor. Üretiminde alternatif yöntemleri kullanan sanatçı, kavramları kendine has bir metaforla aktarıyor. Burada ressam, tasarımcı, reklamcı ve illüstratör kafası devreye giriyor. Farklı tarzların birlikteliği özgün dilini oluşturan önemli bir etken. Çalışmalarını çoğunlukla topladığı atık malzemelerle üretiyor. Ahşap, mukavva, çekmece, bavul, dolap kapağı, kutu gibi malzemeler işlerinin zeminini oluşturuyor. Deneysel olmak bir nevi özgürlüğün çağrışımına karşılık geliyor onun için. Bulunmuş objeler üzerinde yer alan farklı hayatlara dair dokularsa hikayelerini besliyor.

  • Canavar Terbiyecisi I - Ahşap ve kağıt üzerine karışık teknik-120 x 80 cm-2015
  • Canavar Terbiyecisi II - Karton üzerine karışık teknik-60 x 38 cm-2015
  • Canavar Terbiyecisi III - Kağıt üzerine karışık teknik-106 x 54 cm-2015
  • Farewell I, Ahşap üzerine karışık teknik, 76 x 57 cm, 2015
  • Farewell II, Karton üzerine karışık teknik, 176 x 115 cm, 2015
  • Dripping Venom,Kağıt üzerine karışık teknik, 43 x 34.5 cm, 2014
  • Grandiose Deliusions, Kağıt üzerine karışık teknik, 49.5 x 34.5 cm, 2014
  • Hunger II, Karton üzerine karışık teknik, 141 x 97,5 cm, 2014
  • to all newcomers-ahşap ve karton üzeine karışık teknik-128x137cm-2014
  • denge-kağıt üzerine akrilik-68x49cm-2012
  • dönüş-kağıt üzerine akrilik-49x34cm-2012
  • kemik ve bıçak-fotoblok üzerine akrilik-100x70cm-2012
  • yüzyıl tükeniyor-kağıt üzerine akrilik-45x28cm-2012

yüzyıl tükeniyor-kağıt üzerine akrilik-45x28cm-2012

Resimlerinde çoğu zaman kendi yaşadıklarını ve güncel olayları grotesk denebilecek bir tavırla tasvir ediyor. İlk başta eğlenceli çizgi film karakterlerini anımsatan, çocuksu figür ve kompozisyonlar aslında artı ve eksi kutupta seyreden insanoğlunun hallerine dair açık ya da kapalı ciddi mesajlar barındırıyor. Resimlerindeki kendine has öykülerinde birçok farklı duyguyla donatılmış gerçeküstüne doğru uzanan fantastik karakterler üzerinden, satirik bir yaklaşımla izleyiciyle birden fazla düzeyde iletişim kurarak insani duygulara eleştirisini cömertçe sunuyor. Resim yapma eyleminin kendisi için içgüdüsel bir gereksinim olduğunu belirten sanatçı garip yüzeyler üzerine garip formlarla çalışarak varolan formatın dışına çıksa da yaratıcı bir sanatçı için olmazsa olmazların başında gelen özgürlük arayışı ve eleştiri, farklı daldaki tüm işlerinde hissediliyor.

1978 Adana doğumlu Erkut Terliksiz, 2002 yılında Mimar Sinan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Tasarım Bölümü’nden mezun oldu. Erkut Terliksiz, yaşamına ve çalışmalarına, sanatçı ve tasarımcı olarak İstanbul’da devam ediyor. Avusturalya, İngiltere, İspanya ve Almanya’da birçok karma sergide yer alan sanatçının yapıtları x-ist’te ilk kez ''Kesişme I'' (2005) adlı sergide yer aldı. Ardından ''Debut'' (2007), ''Yeniden Buluşana Dek'' (2010), ''Nothing Personal'' (2012) ve ''Hunger'' (2014) başlıklı kişisel sergileriyile izleyiciyle buluştu. Sanatçı 2015 yılında Cermodern’de ''Canavar Terbiyecisi'' başlıklı kişisel sergisini açtı. Terliksiz, ayrıca ''Paylaştığınız için Teşekkürler'' (Leipzig, Almanya, 2010), ''Confessions of Dangerous Minds'' (Saatchi Galeri, Londra, 2011), ''Happy Medium'' (Nancy Victor Galeri, Londra, 2012), ''The Feeling of Happiness'' (Homa Art Gallery, Tahran, 2014), ''x- tension'' (Office 4200, Bursa, 2015), ''#GaiaOnPaper'' (Gaia Gallery, İstanbul, 2015) ve ''Bir Endülüs Köpeği üzerine çeşitlemeler'' (x-ist, 2015) adlı grup sergilerinde yer aldı. Sanatçının katıldığı uluslararası fuarlar arasında Art Fair Cologne’06 (Almanya, 2006), Contemporary İstanbul’06, 07, 09, 10, 11, 12, 13, 14 & 15, CIGE 2008 - China International Gallery Exposition (Pekin, Çin), St-art 2009 (14. Avrupa Çağdaş Sanat Fuarı, Fransa), Viyana Sanat Fuarı 2011, VIP Art Fair (2012), Art Dubai 2012, Scope Basel 2011 ve 2012, ArtInternational İstanbul 2014 (İstanbul) bulunuyor. Erkut Terliksiz’in işleri Slanted dergisinin çağdaş illüstrasyon almanağı ''Fresh 3''te ve bunun yanı sıra ''Pictoplasma Berlin'' gibi çok sayıda, kitap ve dergide yayımlandı.

0
4043
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle