GÜNDEM
  • 23-02-2019

    Şeyla Gülman Niyego’nun “Saklı Kimlikler” isimli kişisel sergisi Sanatgezgini Kuruçeşme Galeri’de gerçekleşiyor. Kariyeri boyunca yurt içi ve yurt dışında kişisel ve karma pek çok sergiye katılan sanatçı sergideki eserlerinde yolculuk/ yolda olma hâli ve maskeleri konu ediniyor. Maskelerin arkasına saklanan kimlikler eserlerde yansıtılıyor.

    “Saklı Kimlikler” sergisi, 16 Şubat – 6 Mart tarihleri arasında Sanatgezgini Kuruçeşme Galeri’de ziyaret edilebilecek. 

    0
    0
    118
  • 23-02-2019

    Selçuk Demirel’in psikanalizin temel kavram ve durumlarından hareketle dünyaya salınmış bireyin ruh halinden kesitler sunduğu kitabı PSİ - Bilinçaltından Gerçeküstüne, Yapı Kredi Yayınları etiketiyle yayımlandı.

    ​Demirel, Freud’un açtığı kapının eşiğinde, desen ve resimleriyle, bilinçaltı ile yalın gerçeklik arasında insanlık durumuna göndermelerde bulunuyor. Çizgi yoluyla kendisinin ve insanların varoluş sorunlarını anlamaya çalışıyor. Kitapta yer alan çalışmalara zaman zaman Freud, Jung, Nietszche, Poe, Pessoa, Lacan gibi isimler eşlik ediyor.

    0
    0
    171
  • 22-02-2019

    Swissôtel Büyük Efes ve Büyük Efes Sanat tarafından bu yıl beşincisi gerçekleştirilecek “Büyük Efes Günleri” 23 ve 24 Şubat tarihlerinde sanatseverleri ağırlayacak.

    İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesi destekleriyle gerçekleşecek etkinlik sanat galerilerini, sanatçıları ve sanat aktörlerini bir araya getirecek. Etkinlikte 50’yi aşkın sanatçıyı temsil eden sanat galerisi ve 200’ü aşkın eser sanatseverlerle buluşacak.

    Etkinlik programı kapsamında TV program yapımcısı ve sunucusu Peyvend Öksüz moderatörlüğünde 23 Şubat Cumartesi günü 14:30’da Devrim Erbil’in “Kamusal Alanda ve Özel Sektörde Sanat Eserlerinin Yeri ve Önemi” konulu söyleşisi, 24 Şubat Pazar günü saat 14:30’da Cenk Mommarje’nin “Tasarımların Kurumlardaki Marka Değeri” konulu söyleşisi gerçekleşecek.

    0
    0
    144
  • 22-02-2019

    Yonca Karakaş’ın ikinci kişisel sergisi “Botanik Hastanesi”, Pg Art Gallery’de gerçekleşiyor. Bellek konusuna odaklanan eserlerde simülasyonlardan oluşan ve Botanik Hastanesi’nde çalışan karakterlerin zamanla konak olarak kullandıkları alanda belleğe ait aksak görüntüleri yer alıyor. Hiçbir şeyin tam düzgün bir şekilde ilerlemediği görüntüler yapay zekâ ve belleğin birbirlerinden aldıkları donelerden oluşuyor. Referansların hatalar ile yansıtılması belleğin lineer bir yol izlememesinden, geçmiş, gelecek ve şimdiden aynı anda beslenmesinden kaynaklanıyor. Sanatçı insanın bir durum karşısında yaptığı ilk şeyde belleğinden faydalandığını düşünüyor ve insanın bellekten başka bir şey olmadığını savunuyor.

    “Botanik Hastanesi” sergisi, 16 Şubat – 15 Mart tarihleri arasında Pg Art Gallery’de ziyaret edilebilecek. 

    0
    0
    220
  • 22-02-2019

    Akbank Sanat’ın düzenlediği “Sanat Tarihi Seminerleri” kapsamında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Edebiyat Bölümü’nden Seval Şahin ile Kalfayan Okulu Edebiyat Öğretmeni İnci Aydın Çolak’ın “Görmezden Gelinen İlişkiler: 1950 Sonrasında Sanat ve Edebiyat İlişkileri” başlıklı söyleşi gerçekleştirecekler.

    Seminerde, Türkiye’de resimde ve romanda tasvirin eş zamanlı olarak başlaması ile birlikte uzun yıllar her iki sanat biçiminde de sanatçıların arayış ve kaygılarına değinilecek. Ayrıca edebiyatçılar ve plastik sanatçılar arasındaki dostluk ilişkilerinin Meşrutiyet dönemi itibariyle giderek gelişmesi ve birlikte yaptıkları üretimler de seminerde ele alınacak.

    ​Moderatörlüğünü Prof. Dr. Burcu Pelvanoğlu’nun yapacağı “Görmezden Gelinen İlişkiler: 1950 Sonrasında Sanat ve Edebiyat İlişkileri” başlıklı söyleşi, 28 Şubat Perşembe günü, saat 18.30’da Akbank Sanat’ta olacak. Katılım ücretsiz ve kapasiteyle sınırlıdır. Etkinlikten 1 saat önce Akbank Sanat Danışma’dan temin edebilirsiniz.

    Görsel: Winslow Homer - ​GIRL READING ON A STONE PORCH / 1836 - 1910

    0
    0
    190
  • 22-02-2019

    Tasarım Bakkalı, 22 Şubat akşamı farklı disiplinlerden gelen üç sanatçının mekân için hazırladıkları dans ve performanslarına ev sahipliği yapıyor.

    “Tab’da Art Arda” isimli pop-up programda Burcu Bilgiç’in hikâyesini The Legend Kaspar Hauser filminden aldığı ve sokaktan geçenlere gündelikleri dışında bir jest sunmayı denediği xxx isimli performansı; Zeynep Vargil’in toplumsal, inanç odaklı, cinsiyetçi, türcü ya da sosyo-ekonomik tahakküm ilişkilerini, bu ilişkiler ağındaki aşağı konumu kabulleniş pratiklerini ve bu kabullenişin bir biçimi olarak kendi illüzyonlarını barındıran kafesleri araştıran deneysel bir temsil olarak sunduğu İluzyon Kafesi isimli performansı ve Ayşe Ceren Sarı’nın Mario Schröder’in Erdbeermund isimli modern dans işini solo bir çalışma olarak uyarladığı Erdbeermund isimli performansı yer alıyor.

    0
    0
    251
  • 22-02-2019

    Daire Sanat’ta Ahmet Aydın Atmaca, Mehmet Öğüt ve Fırat Arapoğlu’nun kolektif projesi olan “#workinprogress” isimli etkinlik ile izleyiciyle buluşuyor. Etkinlik sanatçının ve küratörün günümüzde sanat dünyasındaki konumunu tespit ediyor, sanatçının aldığı formasyonla konvansiyonel bir üretim alanından gelme gerçekliğini ve çağdaş sanat dünyasının beğeni kodları arasındaki sıkışmışlığı masaya yatırıyor. Etkinlik sanat olarak görülen işlerden değil de sanatçının edimlerinin arkasındaki girift süreçlerinin sanat işleri, dokümanlar, ses kayıtları ve görüntülerle bir araya getirilmesinden oluşuyor.

    Sanatçıların üretim süreçlerinden hareketle sanata dair sorgulamaları içeren “#workinprogress”, 16 Şubat – 6 Nisan tarihleri arasında Daire Sanat’ta ziyaret edilebilecek. 

    0
    0
    142
  • 22-02-2019

    İlk kitabı Aile Fotoğrafı ile tanıdığımız Kerem Görkem’in sıradan bir karakter üzerinden gündelik hayatı anlattığı yeni romanı Süreyya’nın Saatleri, İthaki Yayınları etiketiyle yayımlandı.

    Görkem’in kahramanı kapıcı Süreyya, çöp alıp aidat toplarken gözlemcilik yapıyor, kent ve kentlilik üzerine düşünüyor ve İstanbul’u ararken kendiyle karşılaşan yalnız bir adamın hikâyesini anlatıyor.

    “Ailem, evim, kentim, yurdum, Allah’ım yok benim. Ben Süreyya’yım. Gökten de değil, başka bir yerden de. Bir başıma Süreyya’yım. Sü-rey-ya. Kendimi kendim var ettim. Ailemi, evimi, kentimi, yurdumu ve Allah’ımı ben yarattım. Günahsa günah, ayıpsa ayıp... Şimdi de bir güzel yıkacağım, bozacağım, vardan yok edeceğim hepsini.”

    Görsel: Sergey Panasenko

    0
    0
    151
  • 21-02-2019

    artSümer Mısırlı sanatçı Basim Magdy’nin galerideki üçüncü solo sergisi “An Escalator Descending Towards Mysterious Time Machines”e (Esrarengiz Zaman Makinelerine İnen Bir Yürüyen Merdiven) ev sahipliği yapıyor. Eserler izleyiciyi kristal bir küreden geleceğe bakmaya, okyanusun zemininden bugünü gözlemlemeye ve alternatif yollar ile geçmişi tekrar düşünmeye çağırıyor.

    Basel, İsviçre ve Kahire’de yaşayan sanatçının gelecek sergileri arasında “New Order: Art and Technology in the 21stCentury”, MoMA, New York ve “La Kunsthalle Mulhouse”, MAAT - Museum of Art, Lizbon yer alıyor. Sanatçının yapıtlarının dahil olduğu koleksiyonlar arasında MoMA, Museum of Modern Art, New York; Centre Pompidou, Paris; Guggenheim Müzesi, New York; MCA Museum of Contemporary Art, Şikago; National Gallery of Canada, Ottawa; MAXXI National Museum of the 21st Century Arts, Roma; Castello di Rivoli, Torino; Fondation Louis Vuitton, Paris; Deutsche Bank Koleksiyonu, Berlin/Frankfurt; Sharjah Art Foundation, Sharjah ve Vehbi Koç Vakfı (ARTER), Istanbul bulunuyor. 

    0
    0
    331
  • 21-02-2019

    Murat Menteş'in diyalog şeklinde kurgulandığı metinlerinin, Hakan Karataş'ın çizimleriyle canlandığı Derde Deva Randevu, April Yayıncılık etiketiyle yayımlandı.

    Kitapta, Menteş’in Fârâbî, Shakespeare, Dostoyevski, Hacı Bektaş-ı Veli, Nietzsche, Hüseyin Rahmi, Agatha Christie, Neşet Ertaş, Kurt Vonnegut, Orhan Veli ve Bukowski ile yaptığı hayalî söyleşiler yer alıyor. Onlara sorular yöneltiyor Menteş, cevaplar ise yazarların eserlerinden geliyor.

    Derde Deva Randevu, bir yandan tecrübeli okura hatırlatmalarda bulunuyor, keşifler yapma imkânı sunuyor, diğer yandan yeni okurlara ise yazarları ve eserlerini ana hatlarıyla takdim ediyor. Karataş’ın sahne sahne çizdiği bu söyleşilerde Hüseyin Rahmi’yi Heybeliada’da, Dostoyevski’yi St. Petersburg’da, Orhan Veli’yi Boğaziçi’nde görüyorsunuz.

    0
    0
    296
DAHA FAZLA