22 OCAK, CUMA, 2021

Sanatorium’dan Yeni Karma Sergi: “Untitled”

Sanatorium, sanatçılarının geçmiş sergilerindeki işlerinin yanında daha önce sergilenmemiş işlerinin de yer aldığı bir seçki sunduğu “Untitled” karma sergisi ile sanatseverlerle buluşuyor.

“Untitled” sergisi kapsamında Kerem Ozan Bayraktar, Ludovic Bernhardt, Mehmet Dere, Erol Eskici, Christiane Peschek, Zeyno Pekünlü ve Clemens Wolf’un işleri bir araya geliyor. Kerem Ozan Bayraktar, 2019’da ürettiği Twins işi ile bilgisayarda üretilen bir orkide imgesinin iki çıkışını bir araya getiriyor. Aslında imgeler tıpatıp aynı, fakat farklı çıkışlar dijital üretimin aynılık/farklılık ikileminin altını çiziyor ve üretim bandı ile de paralel olarak sanat nesnesinin biricik, tek olmasının günümüzde ne ifade ettiğini düşündürüyor. Ludovic Bernhardt, 2016’da ürettiği Inter Caetera Diviane (Diğerlerinin arasında… İlahi olana | Among others… to the Divine) işi ile Carl Schmitt tarafından yazılan Nomos of the earth kitabına atıfta bulunurken Mehmet Dere’nin, Nemo Serisi No: 2 | Nemo Series No: 2 (2019) serisi hareket eden dalga formları olarak var oluyor. Bu soyut resimler kendilerini sonsuza giden bir kıvrım olarak, bir önceki konumu ile bir sonraki konumu arasında bir anda “oluş”un içinde  kendisini var ediyorlar. Erol Eskici, Gym (2018) ile resimleri, gölgenin derinlikleri tarafından istila edilen, öznenin yeri tarafından aydınlatılan yapıların ve nişlerin hazırlanmasındaki sabra dayalı, grafik bir beceri gösteriyor. İdeoloji ve iktidar üzerine zihin yorarak, az çok harabeleşmiş, karanlık, sallantılı ancak koruyucu sığınaklardaki bireyin yerini düşünüyor. Sanatsal araştırmasının ana odağı başkalaşmış insan yakınlığı ve sanal duygusallıkolan Christiane Peschek, The Girls Club – Hilla (2019) işi vücut ve ekranın fiziksel teması, sanallaşmanın artışı ile duygusal kodlama, tükenmiş samimiyet ve bedensellik üzerine araştırmalar yapıyor. Manipülasyon ile soyutlaştırdığı görüntüler gelceğe bıraktığımız dijital arkeolojik izler üzerine düşünüyor. Zeyno Pekünlü, Youtube’tan toplanan “How to..?” kliplerinden oluşturulmuş kolaj  video işi Bir Kadına Ürkütmeden Nasıl Dokunursunuz? (How To Properly Touch a Girl So You Don’t Creep Her Out?) (2015), ile pratik bilginin gündelik üretiminde, dolaşımında ve deneyim paylaşımında internetin rolüne odaklanıyor. Kendinden menkul hayat koçları, şaibeli uzmanlar ve PUA’ler (Pick-up Artist) kadın tavlama sanatının detaylarını anlatırken eril söylemin yeni ve popüler mecraları ortaya seriliyor. Çalışma gündelik hayat bilgisinin üretiminin ve dağıtımının erkek sohbetlerinin mahrem ortamından dijital kamusal alana taşınmasına tanıklık ediyor. Genleşmiş bir metal parçasını fırça olarak kullanan Clemens Wolf, Expanded Metal Painting (black and white)(2017işinde metal parçasını reçineye batırıp ona pigment ekleyerek yoğun dokulu ve tek renkli bir kompozisyon yaratmak amacıyla tuval üzerine ilk olarak kalın bir yağlı boya tabakası sürüyor. Böylece nihai kompozisyonlar aslında tuvalin yüzeyine dokunmadan ortaya çıkmış oluyor. Süreç teslimiyetle, teslimiyet de mekânsal soyutlamanın uçuculuğuyla örtüşüyor.

​Sanatorium’un “Untitled” karma sergisini 20 Ocak’ta açılan sergiyi 5 Şubat tarihine kadar, Salı - Cuma, 12:00 – 18:00 saatleri arasında sosyal mesafe kurallarına uyarak ziyaret edebilirsiniz.

0
2403
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage