04 ARALIK, CUMA, 2015
Ümidini Yitirmeyenlerin Sergisi

ERİNÇ SEYMEN

ERKEKLİK KOMEDİSİ / COMEDY OF MANHOOD, 2007 Kağıt üzerine foto kolaj / Photo collage on paper
100 x 70 cm, 39.37 x 27.56 inches 

Ümidini Yitirmeyenlerin Sergisi

GÜLSÜN KARAMUSTAFA

ZAMANLAR OLDUĞU GİBİ, RENKLENDİRİLMİŞ ZAMANLAR / TIME AS IT WAS, TIME IN COLOUR, 1994 (Detay / Detailed view) 

Ümidini Yitirmeyenlerin Sergisi

VAHAP AVŞAR

200 KUMBARA / 200 MONEYBOXES, 1991
Atık tenekelerden kumbaralar ve kullanılmış tahtadan raf / Moneyboxes made of discarded tin, shelf made out of salvage wood
179 x 100 x 50 cm 


Ümidini Yitirmeyenlerin Sergisi

Rampa’nın arşivinden derlenen “Ümit Etmiştim ki” isimli sergi Cengiz Çekil, Ergin Çavuşoğlu, Hüseyin Bahri Alptekin, Gülsün Karamustafa, Vahap Avşar, Erinç Seymen ve CANAN’a ait çalışmaları bir araya getiriyor. Yetmişli yıllardan bugüne dek uzanan bir zaman dilimine yayılan çalışmalar bir tür gündüzdüşüne, hem bitimsiz olasılıkları hem de boşa çıkan beklentileri içinde taşıyan anlara odaklanıyor. Ümit ederek düşünmek arzu ile gerçeklik arasında kalan; dokunulabilen ama kimi zaman da ulaşılamayan imkânlar ile yaşam arasında gidip gelen bir zihin haline denk düşüyor. Yerine getirilemeyen küçük, gizli vââtler ya da sürekli olarak kayıp giden yanılsamalar kalıyor geriye.

Kişisel başarıları toplu olarak listeleyen, ama isim yerine numaralara yer veren ilânlarda (Çekil, Kazananlar, 1994); anlık bir tatmin ve haz için, muhtemelen uyuşturucu etkisiyle, sokakta yapılan ve gizli biçimde kaydedilen bir dansta (Çavuşoğlu, Sokakta Dans, 2003) karşımıza çıkar bu zihin hali. Ya da bakış ve arzuyu ele alan siyah-beyaz fotoğraflara, üzerlerine serilen renkli tüller aracılığıyla Technicolor dokusu kazandıran Karamustafa’nın Zamanlar Olduğu Gibi, Renklendirilmiş Zamanlar (1995) başlıklı dizisinde; ya da Avşar’ın atık tenekelerden ürettiği, dolmayacaklarını bile bile raflarda dizili bekleyen kumbaralarında (200 Kumbara, 1991). Ya da Seymen’in tek bir taşkınlık dairesi etrafında kolajlanmış, anlaşılır bir amaç olmaksızın koşturan futbolcu fotoğraflarında (Erkeklik Komedisi, 2009). Gözetleme ve dijital tuzaklar gibi içerimler taşısa da tek gözlü bitkiselliğin, örülü doğa manzarasının (CANAN, Ayçiçekleri, 2014) güzelliğindedir; ya da önemsiz şeylerle doldurulmuş, üzerinde “Hayaller” yazan poşeti herhangi bir duygu izi yansıtmaksızın taşıyan adamın portresindedir (Alptekin, Hayaller, 1999) bu anlar.

İlk görselin künyesi:

GÜLSÜN KARAMUSTAFA

ZAMANLAR OLDUĞU GİBİ, RENKLENDİRİLMİŞ ZAMANLAR / TIMES AS IT WAS, TIMES IN COLOUR, 1994 6 adet renkli, 6 adet siyah beyaz baskı / 6 colored and 6 black & white prints
49 x 70 cm, 19.29 x 27.56 inches (her biri / each) 

0
1177
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle