11 NİSAN, ÇARŞAMBA, 2018

Eşyanın Pedagojisi: Eşya ve İnsan

Arnd-Michael Nohl’un eşyanın eşya olma durumu, insanlarla doğrudan bağlantısı ve aynı zamanda işlevselliklerinin değiştirilebilir olması gibi konulara değindiği kitabı Eşya ve İnsan, Ayrıntı Yayınları etiketiyle ve Özden Saatçi’nin çevirisiyle yayımlandı.

​Kitabın konusu gerçek anlamda “eşya pedagojisi”. Nedir bu eşya pedagojisi?, Eşya kullanmayı nasıl öğreniriz; örneğin bisiklete binmeyi? Eşya bizi belli bir beden duruşu almaya nasıl zorlar, örneğin kötü bir beden duruşunu neredeyse olanaksız kılan, eğimli oturma yerine sahip ergonomik bir sandalye? Eşya bizimle birlikte nasıl değişir, işlevsellikleri nasıl yeni boyutlar kazanır, örneğin internetin oluşum sürecinde? Büyüme sürecimizde eşya nasıl sıradanlaşır? Onları kullanma yoluyla beceri kazanarak, onlar hakkında bilgi edinerek insan eşya ile nasıl öğrenir? Eğitim amacıyla eşya yetkilendirilse ve sonrasında insan belirli davranışları ve aynı zamanda kendine bağlı yönelimleri eşyadan bekleyecek olsa ve bunun sonucunda kendini eğitse ne olur? Çocuklar –sosyalleşme anlamında– kendileri için çok doğal olan eşya dünyasına ne şekilde girerler? Ve eşya nasıl insanların şu söz konusu yaşamla ilgili yönelimlerini dönüştüren yönelim geliştirme süreçlerine dahil olmuştur? Gibi onlarca sorunun cevabını veriyor bu kitap.

0
1722
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle