01 NİSAN, CUMA, 2016

Alt’ta Dört Yeni Sergi

Görsel sanat, performans gibi pratiklerin ara kesitlerinde programlar gerçekleştiren disiplinlerötesi sanat mekanı Alt, 14 Nisan – 3 Temmuz tarihleri arasında dört farklı sergiye ev sahipliği yapacak. İlk sezonunda sanatta üreticilik meselelerini inceleyen Alt’ta, Mounira Al Solh’un “I Strongly Believe in Our Right to Be Frivolous” [Uçarı Olma Hakkımıza Yürekten İnanıyorum], Andreas Angelidakis’in “Soft Ruin” [Yumuşak Harabe], Brian Eno’nun” The Ship” [Gemi] ve Michelle Lopez’in “Invisible Object” [Görünmez Nesne] adlı sergileri görülebilecek.

Beyrut’ta yaşayan Mounira Al Solh’un Öykü Özsoy küratörlüğünde gerçekleşecek sergisi “I Strongly Believe in Our Right to Be Frivolous” [Uçarı Olma Hakkımıza Yürekten İnanıyorum], sanatçının yeni çizimleri, iki yerleştirmesi ve À la Santé des Alliés [Müttefiklerin Sağlığına] adlı tek kanallı videosunu içeriyor.

Andreas Angelidakis’in “Soft Ruin” [Yumuşak Harabe] sergisi, sanatçının aynı adlı yerleştirmesinden yola çıkıyor. Sanatçının Building an Electronic Ruin ve Yumuşak Harabe işlerinde analog ve dijital dünyaların birbirlerine çevrilebilirlik sorunsalını konu ediniyor.

Buluntu veya ödünç alınmış, yüksek kaliteli veya kaba sesler Brian Eno’nun “The Ship” [Gemi] adlı ses ve ışık yerleştirmesine kaynaklık ediyor. Çıkış noktası 12 Nisan 1912’de batan RMS Titanik olan iş, başarısızlık, kayıp ve mücadele ekseninde, Eno’nun deyimiyle “Birinci Dünya Savaşı’na doğru gidişatın analojisi” olarak kabul edilebilir.

Brooklyn, New York ve Guilford, Connecticut’ta yaşayan Michelle Lopez, “The Halyard” [Bayrak İpi] adlı yerleştirmesinde ulusların en önemli simgesini sorunsallaştırarak, Benedict Anderson’ın deyimiyle bu “hâyâli cemaatlerin” yapaylığını ele alıyor.

0
1328
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage